JA030 Anglický jazyk III.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2016
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucie Bartošová (cvičící)
Ing. Jan Bořkovec (cvičící)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Masárová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Mičková (přednášející)
Garance
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět JA 030 Anglický jazyk navazuje na kurz výuky angličtiny v předmětu JA 020 v kterém dojde k prolínání obecného jazyka s jazykem zaměřeným na jednotlivé obory studované na škole. Získané znalosti a dovednosti jsou dále rozvíjeny a shrnuty v navazujícím předmětu JA 040 Anglický jazyk.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A2-C1 Společného evropského referenčního rámce a osvětlit základy odborného jazyka v oblasti podnikatelských aktivit ve službách zejména cestovního ruchu Studenti si obecně vzato osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace.

Znalosti: Student předmětu JA 030 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v obecné rovině a v pracovním prostředí.Zvládne nejobecnější fráze, aby byl připraven řešit náležité očekávané situace týkající se dané problematiky. Během třetího semestru si prohloubí a zdokonalí základy nejrozšířenějších gramatických jevů,které si musí osvojit.

Kompetence: Absolvováním předmětu JA 030 bude student schopen vhodným způsobem reagovat na možné a pravděpodobné situace vyskytující se v pracovním prostředí.Bude schopen v jazyce pohovořit o probraných tématech s využitím vlastního úsudku týkajícího se daného předmětu.

Dovednosti: Absolvování předmětu JA 030 pomůže studentovi umět navázat kontakt s lidmi a partnery a pohotově reagovat v rozličných situacích ,které plynou z každodenních kontaktů v běžném a profesním životě a dotýkají se probrané problematiky. Nabyté dovednosti by měly rovněž studentovi pomoci úspěšně absolvovat vstupní pohovor po jazykové stránce.
Osnova
  • 1. Rozvojové země, jejich problémy, podpora ekonomiky obchodu těchto zemí.
  • 2. Nejlepší společnosti a jak pro ně pracovat.
  • 3. Jak číst grafy, slovní vyjádření trendů vývoje.
  • 4. Prolínání kultur, mezikulturní výměna, pochopení vzájemných rozdílů.
  • 5. Jak správně organizovat jazykové kurzy, vlastní představy a návrhy o vhodné formě.
  • 6. Správná práce se slovníky, tvoření příbuzných přídavných jmen.
  • 7. Pozvání po telefonu, formy a důležité fráze, umění zdvořilého odmítnutí.
  • 8. Tradice slavných světových firem a jejich postavení v současnosti.
  • 9. Titulky v angličtině-formy, použití, odlišnosti od češtiny, možnosti využití.
  • 10 Čína – nejrychleji se rozvíjející ekonomika světa.
  • 11. Nabídky a dotazy, důležité fráze, typické situace.
  • 12. Použití předpřítomného času v angličtině, rozdíly mezi jednoduchou a průběhovou formou, příklady.
  • 13. Problematika slov, která se často vyskytují společně, jak si spojení zapamatovat.
Literatura
    povinná literatura
  • BUCKINGHAM, A a B STEPHENS. International Express, Elementary. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459774-6. info
  • HARDING, K a A LANE. International Express, Intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459786-9. info
  • HARDING, K a R APPLEBY. International Express, Pre-Intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459785-2. info
  • APPLEBY, R a F WATKINS. International Express, Upper-intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459787-6. info
  • LANSKÁ a Kateřina ELISOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví-gastronomie, 1. část. 2. přepracované vydání. Praha: VŠH v Praze 8, 2012. ISBN 978-80-87411-36-0. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik je prováděn formou simulací reálných situací zaměřených hlavně na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s přihlédnutím na konkrétní situaci a mezikulturní diferenciaci..
Metody hodnocení
Písemný test (min.70%) ;
Účast na seminářích (min. 75%);
Aktivita v hodině
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace komb. forma: 3-3-3, celkem 9.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.