UCP:MG028 Komunikace v managementu služe - Informace o předmětu
MG028 Komunikace v managementu služeb
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 4/4/4. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (cvičící) - Předpoklady
- MG001 Management, MG023 Psychologie
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, BC) (2)
- Management volného času (program UCP, BC)
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Studenti se seznamují teoreticky, prakticky, ústně, písemně a pomocí tréninků s možnostmi komunikace, které je možno v managementu služeb pozitivně a efektivně využít. Studenti jsou si vědomi, že manažer je v tomto směru osobností, která všemi formami profesionální i neformální komunikace mění sama sebe, své spolupracovníky a zásadně ovlivňuje svět služeb, o čemž se studenti dostatečně přesvědčují v trénincích interpersonálních komunikačních dovedností a interaktivních diskusích.
- Výstupy z učení
- Znalosti: Student prokazuje umění používat diferencovaně formy profesionální komunikace v její ústní i písemné podobě v rámci aktuálního komunikačního kontextu. Schopnosti: Student je schopen aktivně a cíleně využívat komunikaci jako nástroj vytváření, organizování a řízení procesů ve službách včetně specifik řízení a spolupráce zaměstnanců. Dovednosti: Student umí adekvátně kombinovat v praxi variabilní úrovně komunikace ve službách (komunikace s klienty, spolupracovníky, významnými partnery, dodavateli).
- Osnova
- Osnova: 1. Lidská komunikace a její vývoj. 2. Komunikační proces, základní formy komunikace, kontaktová a obsahová komunikace. Osobní konstrukty ve vnitrofiremní komunikaci. 3. Neverbální komunikace a její projevy v osobní a profesionální komunikaci v oboru služeb. 4. Verbální komunikace. 5. Zvláštnosti komunikace. 6. Komunikace v organizaci. 7. Komunikace v manažerských funkcích – interpersonální komunikace, komunikace v pracovní skupině, motivace, komunikace a styl řízení. 8. Komunikace v manažerských funkcích – rozhodování, delegování, komunikace a konflikty, komunikace a vyjednávání. 9. Komunikace v manažerských funkcích – moderace workshopu, diskuse, rozhovor, hodnocení, vedení porad. 10. Ohrožení komunikace v organizaci. 11. Komunikace jako zdroj konkurenční výhody. 12. Kulturní rozdíly a jejich vliv na komunikaci v oboru. 13. Rétorika, prezentace.
- Literatura
- povinná literatura
- CHADT, Karel a Romana KRATOCHVÍLOVÁ. Komunikace v managementu hotelnictví. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-666-5. info
- doporučená literatura
- KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-2471-677-1.
- FIEDLER, J., HORÁKOVÁ, J. Komunikace v řízení. ČZU Praha, 2012. ISBN 978-80-213-1295-1.
- VYBÍRAL, Zb.: Psychologie komunikace. II. aktualizované a rozšířené vydání, Praha, Portal 2009. ISBN 978-80-7367-387-1
- CHADT, K., MERHAUT, M. Komunikace v managementu služeb. Praha: VŠH, 2017. ISBN 978-80-87411-88-9. Dostupné v IS VŠH.
- De Vito, J. A. Základy mezilidské komunikace. 6. vydání Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.
- MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
- CHADT, K.., PECHOVÁ, J., MERHAUT, M. Komunikace v managementu služeb. Praha 2015. ISBN 978-80-87411-68-1.
- Výukové metody
- Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.přednášky, komunikační tréninky, interaktivní diskuse
- Metody hodnocení
- Test, zkouška písemná a ústní
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Příklady témat seminárních prací: Zásady aktivního naslouchání Zásady prezentace Konflikty na pracovišti a jejich řešení Příprava a vedení porady Komunikace v týmu Kontakt s vyučujícím: elektronická korespondence přes e-mail VŠH, konzultační hodiny v daném semestru.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace KS: 6/6/6 celk 18.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2021/MG028