BM2021RLZ Řízení lidských zdrojů

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2023
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. doc. PhDr. Stanislav Benčič, Ph.D. (přednášející)
Ing. Petr Kolář, MBA (přednášející)
prof. Ing. Pavel Krpálek, CSc., MBA (přednášející)
Bc. Ing. Eva Isabelle Křeček (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Řízení lidských zdrojů
Typ předmětu PZ doporučený ročník / semestr 2/3
Rozsah studijního předmětu 2+1/týden
př./cv. hod. 26/13
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence -------
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/ cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta písemná zkouška (didaktický test)


Garant předmětu doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší v plném rozsahu, stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc. přednášející 100 % přednášející 100 % přednášející 100 %
PhDr. Radka Löwenhöfferová, MBA cvičící 100 % cvičící 100 % cvičící 100 %

Stručná anotace předmětu
Předmět je zaměřen na komplexní pochopení a zvládnutí všech aktivit na úseku personální práce, se kterými se absolvent setká po vstupu do praxe jak z pohledu zaměstnance, tak i zaměstnavatele a vedoucího pracovníka. Student porozumí personálním činnostem, pochopí jejich význam pro efektivní řízení, bude se orientovat v příslušné odborné terminologii, bude disponovat znalostmi, pracovními a měkkými dovednostmi a bude je kreativně uplatňovat při výkonu svého povolání. Zejména jde o leadership, způsobilost kvalifikované péče o zaměstnance, jejich výběru a adaptace, změn a ukončování pracovního poměru, řízení kariéry, zvládání komunikace i v náročných situacích, stabilizace lidí a týmů, aktivní využívání moderních motivačních nástrojů při hodnocení práce a řízení pracovního výkonu zaměstnanců.Měkké dovednosti budou systematicky rozvíjeny pomocí celé řady aktivizujících metod, příkladů dobré praxe a případových studií na cvičeních.
Tematický rozpis přednášek – osnova studijního předmětu:
• Personalistika, personální činnosti a personální útvary.
• Trh práce, státní politika zaměstnanosti, právní úprava na úseku práce a mezd.
• Plánování, získávání, výběr a adaptace zaměstnanců. Asessment Centre.
• Personální řízení a motivační strategie, způsoby stimulace pracovního výkonu.
• Vedení pracovníků, typologie stylů řízení lidí. Strategie komunikace.
• Řízení pracovního výkonu a hodnocení pracovníků.
• Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Development Centre.
• Systém odměňování a zaměstnanecké benefity.Cafeteria System.
• Kolektivní vyjednávání a politika kolektivních pracovních vztahů.
• Personální informační systém a jeho aplikace v praxi. GDPR.
• Bezpečnost a ochrana zdraví při práci.Protipožární ochrana.
• Personální audit, reorganizace, propouštění zaměstnanců a outplacement.
• Moderní trendy v personálním řízení.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
DVOŘÁKOVÁ, Z. a kol. Management lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2012, 558 s., ISBN 978-80-7400-347-9.
MUŽÍK, J., KRPÁLEK, P. Lidské zdroje a personální management. Praha: Academia, edice Společnost, sv. 23, 2017, 190 s., ISBN 978-80-200-2773-3.
SYED, Jawad & KRAMAR Robin. Human Resources Management. 2nd Edition, London: Palgrave, Macmillan Publ., 2017, ISBN 978-1-137-52162-0.
Doporučená:
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. 13. vydání. Praha: Grada, 2015, 928 s., ISBN 978-80-247-1407-3.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 5. vydání. Praha: Management Press, 2015, 500 s., ISBN 978-80-726-1288-8.
MONDY, Wayne Dean & MARTOCCHIO, Joseph J. Human Resources Management, 14th Edition, Pearson, 2016, ISBN 978-1-292-09437-3.
ŠUPPLEROVÁ, M. Řízení lidských zdrojů. Studijní texty pro distanční studium. Olomouc: UP SDV, 2005, ISBN 80-244-1184-9.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 12 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 12 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2024.