BM2031MKA Strategie řízení v mediální a komunikačí agentuře

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2023
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Jozef Ftorek, M.A. (cvičící)
Mgr. Veronika Števčat Szabóová, PhD. (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Strategie řízení v mediální a komunikační agentuře
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 3/5
Rozsah studijního předmětu 0+2/týden
př.+ cv. hod. 0/26
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence Vybrané kapitoly z managementu
Ekonomika podniku
Integrovaná marketingová komunikace
Mezinárodní strategický marketing
Způsob ověření studijních výsledků zápočet Forma výuky cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Průběžné zpracování případové studie a její závěrečná prezentace.

.
Garant předmětu Ing. Kristína Jíšová (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Ing. Kristína Jíšová (P) (cvičící 55 %)
Ing. Lena Malačka(cvičící 45 %)
Stručná anotace předmětu
Studijní předmět seznamuje posluchače se způsobem fungování mediální a komunikační agentury, která operuje v konkurenčním prostředí a nabízí spektrum služeb svým (potenciálním) klientům. Studenti pochopí, že formulace strategie mediální a komunikační agentury se promítá do tvorby strategického plánu, který zahrnuje plánovanou realizaci nabízených služeb, především přípravu a implementaci komunikačních strategií. Tzv. full service mediální a komunikační agentury zahrnují ve svých obchodních strategiích širokou nabídku služeb od výzkumů, analýz, návrhu komunikační strategie, vývoj kreativního konceptu a plánování i nákup médií. Posluchači se seznámí s metodami vyhodnocování úspěšnosti dílčích projektů v kontextu celkové strategie mediální a komunikační agentury stejně jako se základními trendy na trhu mediálních a komunikačních agentur.

Hlavní témat předmětu:
• Úvod do problematiky – struktura, organizace a řízení mediální a komunikační agentury. Specifika vzniku a působení digitálních agentur v národním a mezinárodním kontextu. Konkurenční prostředí.
• Formulace strategie agentury a tvorba strategického plánu včetně alokace zdrojů a jejich realizace.
• Analýza trhu – konkurenční prostředí, potřeby klientů v návaznosti na jejich cíle a KPI´s
• Řízení vztahů s klienty a jednání s klienty.
• Nabídka služeb a obchodní strategie mediální a komunikační agentury.
• Tvorba a implementace komunikační strategie (nástroje komunikace, mediaplán a další).
• Vývoj kreativních konceptů.
• Plánování a nákup médií.
• Analýza, monitoring a vyhodnocení mediální kampaně.
• Využití informačních technologií pro řízení strategie a vybraných procesů v mediální a komunikační agentuře.
• Možnosti měření výkonnosti vybraných aktivit strategie mediální a komunikační agentury.
• Aktuální trendy na trhu mediálních a komunikačních agentur.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
FOTR, J. a kol. Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. Praha: Grada Publishing, 2017, 320 s., ISBN 978-80-271-0434-5.
KARLÍČEK, M. a kol. Marketingová komunikace, 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016,224 s., ISBN 978-80-247-5769-8.

Doporučená:
PŘIKRYLOVÁ, J. a kol. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s., ISBN 978-80-271-0787-2.

Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2024.