PLZÁKOVÁ, Lucie a Petr STUDNIČKA. Approaches to Managing Destinations in the Czech Republic – current situation. Ekonomická revue cestovného ruchu. Banská Bystrica: UMB, 2013, roč. 46, č. 4, s. 204-214. ISSN 0139-8660.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Approaches to Managing Destinations in the Czech Republic – current situation
Název česky Přístupy k řízení destinací cestovního ruchu v České republice – současná situace
Autoři PLZÁKOVÁ, Lucie a Petr STUDNIČKA.
Vydání Ekonomická revue cestovného ruchu, Banská Bystrica, UMB, 2013, 0139-8660.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky Administrativní jednotky a regiony cestovního ruchu, Česká republika, destinační management, NUTS
Klíčová slova anglicky Administrative units and tourism regions, Czech Republic, destination management, NUTS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Změněno: 13. 12. 2013 11:33.
Anotace
One of the most significant factors influencing the form of destination management is the environment in which the management process takes place. At present, there is no ideal management system in tourism destinations. The type of policy of the regional development of a territory may lead to diversities, too. Officially, there are 17 tourism regions in the Czech Republic, some of them are located in territories of several administrative units – 14 regions (NUTS 3). The destination management is very complicated, too, due to the fact the most effective tool of management, financing, is mostly directed from regions of cohesion (NUTS 2), the number of these regions in the Czech Republic equalling 8. The article describes three basic models applied within Czech destination management. The role and extent of public administration, municipalities and private sector, and related financial participation in tourism development represent the basic difference among individual models.
Anotace česky
Jedním z nejvýznamnějších faktorů, který ovlivňuje formu destinačního managementu, je prostředí, ve kterém se uskutečňují manažerské procesy. Nyní neexistuje ideální systém řízení v destinacích cestovního ruchu. Typ politiky regionálního rozvoje v území může vést k rozmanitostem. V České republice je oficiálně ustaveno 17 regionů cestovního ruchu, přičemž některé z nich jsou situovány na území několika administrativních jednotek – 14 krajů (NUTS 3). Destinační management je velmi komplikovaný také kvůli skutečnosti, že nejúčinnější nástroj řízení, kterým je financování, je převážně směřován z regionů soudržnosti (NUTS 2), kterých je v České republice 8. Příspěvek popisuje tři základní modely užívané v rámci českého destinačního managementu. Role a míra zapojení veřejné správy, obcí a soukromého sektoru a s nimi spojená finanční spoluúčast v rozvoji cestovního ruchu představují základní rozdíl mezi jednotlivými modely.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 07:53