2014
			
	    
	
	
    Proměny destinačního managementu na Lipensku
STUDNIČKA, Petr and Lucie PLZÁKOVÁBasic information
Original name
Proměny destinačního managementu na Lipensku
	Name (in English)
Changes of Destination Management in the Lipno Region
		Authors
STUDNIČKA, Petr and Lucie PLZÁKOVÁ
			Edition
 1. vyd. Praha, p. 345-356, 12 pp. 2014
			Publisher
Vysoká škola hotelová
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50600 5.6 Political science
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
printed version "print"
		Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
			ISBN
978-80-87411-60-5
		Keywords (in Czech)
cestovní ruch, destinační management, Lipensko, organizace destinačního managementu
		Keywords in English
tourism, destination management, Lipno region, destination management organization
		Tags
Reviewed
		
				
				Changed: 26/10/2014 21:16, Ing. Petr Studnička, PhD.
				
		In the original language
Příspěvek je zaměřen na proměny destinačního managementu v oblasti Lipenské přehradní nádrže. Až do roku 2011 neexistovala v této oblasti žádná organizace destinačního managementu (DMO), ale dnes zde vykonávají činnost již dvě DMO. Z manažerského pohledu mají pro rozvoj cestovního ruchu v destinaci zásadní význam vlastní schopnosti destinace rozvíjet a přizpůsobovat své zdroje, existence organizace destinačního managementu a koordinace napojení na sousední destinace s akcentem na výměnu zkušeností a na vytváření společných produktů cestovního ruchu.
				In English
This article focuses on the transformation of destination management in the Lipno dam. Until 2011, there was in this area no destination management organization (DMO), but here today perform work already two DMO´s. From the management perspective, the ability of the destination to develop and adapt its resources, the existence of a destination management organization, and the coordination of links to neighboring destinations, with an emphasis on the exchange of experiences and the creation of joint tourism products, are all of fundamental importance for the development of tourism.