Detailed Information on Publication Record
2014
THE IMPACT OF COMPETITION AND SEGMENTATION OF DEMAND ON THE MARKET OF HOTEL SERVICES IN PRAGUE IN 2009-2012
MÁČE, JanBasic information
Original name
THE IMPACT OF COMPETITION AND SEGMENTATION OF DEMAND ON THE MARKET OF HOTEL SERVICES IN PRAGUE IN 2009-2012
Authors
Edition
první. Praha, p. 920-932, 13 pp. 2014
Publisher
Melandrium
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-87990-02-5
UT WoS
000350226700090
Keywords (in Czech)
hotelové služby, segmentace trhu, tvorba cen, konkurence
Keywords in English
hotel services, market segmentation, pricing, competition
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 29/4/2015 14:51, PhDr. Jan Máče, Ph.D.
V originále
he paper deals with the development of competition and segmentation of demand for hotel services in Prague and its impact on pricing in 2009-2012. It focuses on the analysis of the offered capacity of accommodation facilities and the number and length of overnight stays. The paper also analyzed the reaction of Prague hotels to changes in demand in the years and their impact on the competitive environment. One of the fundamental problems of pricing is a method of obtaining information about the market situation, especially on competitive prices. This paper therefore focuses on the analysis of the collection of information on prices and their use in business strategy, business entities.
In Czech
Příspěvek se zabývá vývojem hospodářské soutěže a segmentace poptávky po hotelových služeb v Praze a jeho dopad na stanovení cen v letech 2009-2012. Zaměřuje se na analýzu nabízené kapacity ubytovacích zařízení a počtu a délce přenocování. Papír také analyzoval reakce hotely v Praze na změny v poptávce v letech a jejich dopad na konkurenční prostředí. Jedním ze základních problémů cen je způsob pro získání základních informací o situaci na trhu, zejména pokud jde o konkurenceschopné ceny. Tato práce se proto zaměřuje na analýzu shromažďování informací o cenách a jejich využití v obchodní strategie, podnikatelských subjektů.