D 2014

THE IMPACT OF COMPETITION AND SEGMENTATION OF DEMAND ON THE MARKET OF HOTEL SERVICES IN PRAGUE IN 2009-2012

MÁČE, Jan

Basic information

Original name

THE IMPACT OF COMPETITION AND SEGMENTATION OF DEMAND ON THE MARKET OF HOTEL SERVICES IN PRAGUE IN 2009-2012

Authors

Edition

první. Praha, p. 920-932, 13 pp. 2014

Publisher

Melandrium

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87990-02-5

UT WoS

000350226700090

Keywords (in Czech)

hotelové služby, segmentace trhu, tvorba cen, konkurence

Keywords in English

hotel services, market segmentation, pricing, competition

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 29/4/2015 14:51, PhDr. Jan Máče, Ph.D.

Abstract

V originále

he paper deals with the development of competition and segmentation of demand for hotel services in Prague and its impact on pricing in 2009-2012. It focuses on the analysis of the offered capacity of accommodation facilities and the number and length of overnight stays. The paper also analyzed the reaction of Prague hotels to changes in demand in the years and their impact on the competitive environment. One of the fundamental problems of pricing is a method of obtaining information about the market situation, especially on competitive prices. This paper therefore focuses on the analysis of the collection of information on prices and their use in business strategy, business entities.

In Czech

Příspěvek se zabývá vývojem hospodářské soutěže a segmentace poptávky po hotelových služeb v Praze a jeho dopad na stanovení cen v letech 2009-2012. Zaměřuje se na analýzu nabízené kapacity ubytovacích zařízení a počtu a délce přenocování. Papír také analyzoval reakce hotely v Praze na změny v poptávce v letech a jejich dopad na konkurenční prostředí. Jedním ze základních problémů cen je způsob pro získání základních informací o situaci na trhu, zejména pokud jde o konkurenceschopné ceny. Tato práce se proto zaměřuje na analýzu shromažďování informací o cenách a jejich využití v obchodní strategie, podnikatelských subjektů.