2015
Motivation and disengagement of online students in remote laboratories
LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROMZákladní údaje
Originální název
Motivation and disengagement of online students in remote laboratories
Název česky
Motivace a demotivace studentů v online laboratořích
Autoři
LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROM
Vydání
1. vyd. Vilnius, od s. Lituania, 9 s. 2015
Nakladatel
IFIP
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Litva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
Log files analysis, disengagement detection, remote laboratories, educational data mining, behavioural patterns
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 6. 2015 13:00, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
V originále
To achieve effective learning, motivational aspects like engagement play a very important role. Within online learning applications the disengagement detection and prediction based on real data (not always in real time) is becoming more and more popular among educational specialists. Many E-learning systems, and virtual or remote learning environments, could be improved by tracking students’ disengagement that, in turn, would allow personalized interventions at appropriate times in order to re-engage students. The present article describes the results of a medium-scale (number of students N = 56) study log files from Open Remote Laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe students’ behaviour during their work in virtual environment (spring 2011). Log files analysis and simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioural patterns and to detect disengagement and its reasons. The results were used mainly to improve the systems’ adaptability to students’ requirements and to prevent their disengagement.
Česky
Článek se zabývá zpracováním log files a dat z nich k detekci demotivovaných studentů v prostředí online laboratoří.