D 2015

Motivation and disengagement of online students in remote laboratories

LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROM

Základní údaje

Originální název

Motivation and disengagement of online students in remote laboratories

Název česky

Motivace a demotivace studentů v online laboratořích

Autoři

LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROM

Vydání

1. vyd. Vilnius, od s. Lituania, 9 s. 2015

Nakladatel

IFIP

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Litva

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova anglicky

Log files analysis, disengagement detection, remote laboratories, educational data mining, behavioural patterns

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 6. 2015 13:00, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Anotace

V originále

To achieve effective learning, motivational aspects like engagement play a very important role. Within online learning applications the disengagement detection and prediction based on real data (not always in real time) is becoming more and more popular among educational specialists. Many E-learning systems, and virtual or remote learning environments, could be improved by tracking students’ disengagement that, in turn, would allow personalized interventions at appropriate times in order to re-engage students. The present article describes the results of a medium-scale (number of students N = 56) study log files from Open Remote Laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe students’ behaviour during their work in virtual environment (spring 2011). Log files analysis and simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioural patterns and to detect disengagement and its reasons. The results were used mainly to improve the systems’ adaptability to students’ requirements and to prevent their disengagement.

Česky

Článek se zabývá zpracováním log files a dat z nich k detekci demotivovaných studentů v prostředí online laboratoří.