2015
Decision - Making in Economic Theory
MÁČE, Jan, David ZEMAN a František HŘEBÍKZákladní údaje
Originální název
Decision - Making in Economic Theory
Název česky
Teorie rozhodování v ekonomické teorii
Autoři
MÁČE, Jan, David ZEMAN a František HŘEBÍK
Vydání
první. Zagreb, od s. 151-156, 6 s. 2015
Nakladatel
Faculty of Teacher Education of the University of Zagreb
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Chorvatsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
teorie racionálního rozhodování, heuristická metoda, cognitivní psychologie, rozhodování za nejistoty, Allaisův paradox,
Klíčová slova anglicky
theory of rational decision-making, heuristic method, cognitive psychology, decision making under uncertainty, the Allais paradox
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 6. 2016 13:22, PhDr. Jan Máče, Ph.D.
Anotace
V originále
The basis of economic decision-making processes are always individual entities. Traditional economic science assumes that individual actors behave rationally and have only one aim in their decision-making, which is to maximize expected utility. The authors of modern economic theory, however, have come to realize that the decision-making of economic agents is a much more complicated process, which includes psychological factors. The basis of economic decision-making processes are always individual entities. Traditional economic science assumes that individual actors behave rationally and have only one aim in their decision-making, which is to maximize expected utility. The authors of modern economic theory, however, have come to realize that the decision-making of economic agents is a much more complicated process, which includes psychological factors.