D 2015

Decision - Making in Economic Theory

MÁČE, Jan, David ZEMAN a František HŘEBÍK

Základní údaje

Originální název

Decision - Making in Economic Theory

Název česky

Teorie rozhodování v ekonomické teorii

Autoři

MÁČE, Jan, David ZEMAN a František HŘEBÍK

Vydání

první. Zagreb, od s. 151-156, 6 s. 2015

Nakladatel

Faculty of Teacher Education of the University of Zagreb

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Chorvatsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

teorie racionálního rozhodování, heuristická metoda, cognitivní psychologie, rozhodování za nejistoty, Allaisův paradox,

Klíčová slova anglicky

theory of rational decision-making, heuristic method, cognitive psychology, decision making under uncertainty, the Allais paradox

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 6. 2016 13:22, PhDr. Jan Máče, Ph.D.

Anotace

V originále

The basis of economic decision-making processes are always individual entities. Traditional economic science assumes that individual actors behave rationally and have only one aim in their decision-making, which is to maximize expected utility. The authors of modern economic theory, however, have come to realize that the decision-making of economic agents is a much more complicated process, which includes psychological factors. The basis of economic decision-making processes are always individual entities. Traditional economic science assumes that individual actors behave rationally and have only one aim in their decision-making, which is to maximize expected utility. The authors of modern economic theory, however, have come to realize that the decision-making of economic agents is a much more complicated process, which includes psychological factors.