Detailed Information on Publication Record
2015
Vývoj trhu hotelových služeb v Praze v létech 2000-2014
MÁČE, Jan, Sylva SKUPINOVÁ and Eliška SMOTLACHOVÁBasic information
Original name
Vývoj trhu hotelových služeb v Praze v létech 2000-2014
Name (in English)
Market development of hotel services in Prague in the years 2000-2014
Authors
MÁČE, Jan, Sylva SKUPINOVÁ and Eliška SMOTLACHOVÁ
Edition
1. vyd. Praha, p. 160-329, 2015
Publisher
Vysoká škola hotelová v Praze 8
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-87411-70-4
Keywords (in Czech)
hotelové služby, konkurence, segmentace trhu, tvorba cen
Keywords in English
competition, hotel services, market segmentation, pricing
Tags
Reviewed
Změněno: 23/10/2015 08:57, PhDr. Jan Máče, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá se analýzou konkurenčního prostředí hotelových služeb v Praze a vývojem poptávky po těchto službách. Pozornost je zaměřena zejména na vývoj nabídky a poptávky v období let 2000 až 2014. Významnou roli zde hraje zejména segmentace trhu na jednotlivé části se specifickým chováním. V příspěvku jsou dále analyzovány reakce pražských hotelů na změny poptávky v letech 2009-2012 a jejich dopad na konkurenční prostředí.
In English
The paper deals with the analysis of the competitive environment of hotel services in Prague and the development of demand for these services. Attention is focused on the development of supply and demand in the period 2000 to 2014. An important role is played mainly market segmentation for each of the specific behaviors. The paper further analyzed responses hotels in Prague to changes in demand in 2009-2012 and their impact on the competitive environment.