C 2015

Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů

PLZÁKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů

Název česky

Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů

Název anglicky

Culture tourism and its possibilities of measuring

Autoři

PLZÁKOVÁ, Lucie

Vydání

první. Praha, Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty, od s. 146-164, 19 s. 2015

Nakladatel

Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7008-332-1

Klíčová slova česky

Kulturní cestovní ruch, Satelitní účet cestovního ruchu, Satelitní účet kultury, ekonomický dopad

Klíčová slova anglicky

Culture tourism, Tourism Satellite Account, Satellite Account on Culture, economic impacts

Návaznosti

DF11P010VV031, projekt VaV.
Změněno: 9. 2. 2016 21:58, Ing. Lucie Plzáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Evropa je vedoucí destinací cestovního ruchu s 5% mírou růstu v roce 2013.1 Evropa je, vždy byla a bude destinací založenou na kulturním a historickém dědictví a jeho diverzitě. Česká republika jakožto země, která leží v srdci Evropy, disponuje velkou kulturní rozmanitostí a hustotou kulturních památek. Propagace cestovního ruchu destinace Česká republika je založena na nové marketingové strategii agentury CzechTourism, jejímž stěžejním tématem je právě kulturní dědictví. Není tomu jinak ani v oblasti financování cestovního ruchu ze Strukturálních a investičních fondů Evropské unie v období let 2014–2020, ze kterých bude podpora právě cestovního ruchu plynout na základě kulturního dědictví či v jeho těsné interakci. Kulturní sektor, a zejména jeho část, v níž jsou jeho produkty a služby spotřebovávány turisty, má významný ekonomický dopad na odvětví cestovního ruchu prostřednictvím výdajů turistů za kulturní služby a podpory zaměstnanosti. Cílem tohoto příspěvku je nalézt možné překryvy Satelitního účtu cestovního ruchu a Satelitního účtu kultury, a to jak z pohledu metodologického, tak i z pohledu dosažených výstupů.
Zobrazeno: 22. 11. 2024 02:30