Detailed Information on Publication Record
2016
EYE TRACKING FOR IMPROVEMENT OF HOTEL BOOKING DESIGN
LUSTIGOVÁ, Zdena and Štěpán CHALUPABasic information
Original name
EYE TRACKING FOR IMPROVEMENT OF HOTEL BOOKING DESIGN
Authors
LUSTIGOVÁ, Zdena and Štěpán CHALUPA
Edition
Opava, 2016
Publisher
Slezská univerzita v Opavě
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10103 Statistics and probability
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7510-203-4
Keywords (in Czech)
Eyetracking, hotel, booking
Keywords in English
Eyetracking, hotel, booking
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/9/2016 13:25, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
V originále
Eye tracking method represents capturing of eye movements and converting this information into some form of analysable data. Eye tracking methods are more and more used not only for understanding what factors might influence consumers’ decision-making, including colour, amount of text, number of options, and the presence of images, but also for understanding affective reactions of users. That is essential to improve the design of (mainly web based) systems and to define interactive feedback or adaptation. This paper is focused on the use of eytracking for better understanding, why consumers choose a special hotel. As a consequence it might help to improve the booking engines, hotel web presentations, etc
In Czech
Článek seznamuje s moderními metami studia chování zákazníka v hotelovém průmyslu, konkrétně s metodou anglicky zvanou Eye tracking, do češtiny nejčastěji překládanou jako oční kamera. Článek prezentuje přehled zahraničních výzkumů v této oblasti a vlastní výzkum autorů, zejména nové výsledky, které popisují, co v návrhu rezervačního systému (případně webové stránky hotelu) nejvíce ovlivňuje zákazníka. Zmiňuje také příslušné konsekvence, tedy dopad na tvorbu webu pro direct booking i pro zdokonalení rezervačních nástrojů.