2017
Didaktická pravidla a televizní zpravodajství
CHROMÝ, Jan, Lenka TURNEROVÁ a Radka BALAKOVSKÁZákladní údaje
Originální název
Didaktická pravidla a televizní zpravodajství
Název česky
Didaktická pravidla a televizní zpravodajství
Název anglicky
Didactic rules and TV News
Autoři
CHROMÝ, Jan, Lenka TURNEROVÁ a Radka BALAKOVSKÁ
Vydání
Praha, Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání - Media & Education 2016, od s. 46-53, 8 s. 2017
Nakladatel
Extrasystem Praha
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
21101 Food and beverages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-87570-35-7
Klíčová slova česky
TV zpravodajství, didaktické prostředky, didaktické zásady
Klíčová slova anglicky
TV news, didactic resources, didactic principles
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2017 11:55, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
Televizní zpravodajství informuje publikum. Současně ho poučuje a předanými informacemi a znalostmi vzdělává. Zpravodajství se posouvá z pozice "pouhého" přenosového média, kterým televize svým působením podle Shannon - Weaverova modelu komunikace je, do role odesílatele informací. V televizním zpravodajství jsou tedy z pedagogického hlediska využívány didaktické prostředky materiální a nemateriální a měly by zde platit didaktické zásady. Článek se analyzuje 3 skutečné TV a posuzuje splnění předpokladů.
Anglicky
Television news informs the audience about events and their planning. TV news teaches their audience. Transfer of informations and knowledges educates the audience at the same time. TV news is shifting from "mere" transmission medium (through action by Shannon - Weaver model of communication) into the role of sender of information. TV news from a educational point of view used didactic material and immaterial resources, and there should use didactic principles. The article analyzes really 3 TV channels and assesses fulfillment of principles.