D 2017

Didaktická pravidla a televizní zpravodajství

CHROMÝ, Jan, Lenka TURNEROVÁ a Radka BALAKOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Didaktická pravidla a televizní zpravodajství

Název česky

Didaktická pravidla a televizní zpravodajství

Název anglicky

Didactic rules and TV News

Autoři

CHROMÝ, Jan, Lenka TURNEROVÁ a Radka BALAKOVSKÁ

Vydání

Praha, Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání - Media & Education 2016, od s. 46-53, 8 s. 2017

Nakladatel

Extrasystem Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

21101 Food and beverages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-87570-35-7

Klíčová slova česky

TV zpravodajství, didaktické prostředky, didaktické zásady

Klíčová slova anglicky

TV news, didactic resources, didactic principles

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2017 11:55, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Anotace

V originále

Televizní zpravodajství informuje publikum. Současně ho poučuje a předanými informacemi a znalostmi vzdělává. Zpravodajství se posouvá z pozice "pouhého" přenosového média, kterým televize svým působením podle Shannon - Weaverova modelu komunikace je, do role odesílatele informací. V televizním zpravodajství jsou tedy z pedagogického hlediska využívány didaktické prostředky materiální a nemateriální a měly by zde platit didaktické zásady. Článek se analyzuje 3 skutečné TV a posuzuje splnění předpokladů.

Anglicky

Television news informs the audience about events and their planning. TV news teaches their audience. Transfer of informations and knowledges educates the audience at the same time. TV news is shifting from "mere" transmission medium (through action by Shannon - Weaver model of communication) into the role of sender of information. TV news from a educational point of view used didactic material and immaterial resources, and there should use didactic principles. The article analyzes really 3 TV channels and assesses fulfillment of principles.