ZELENÝ, Jiří. Víno, etiketa a společnost (Wine, Etiquette and Society). In předmět 3MA395 Etiketa pro manažery, Katedra podnikání, VŠE. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Víno, etiketa a společnost
Name (in English) Wine, Etiquette and Society
Authors ZELENÝ, Jiří.
Edition předmět 3MA395 Etiketa pro manažery, Katedra podnikání, VŠE, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50400 5.4 Sociology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech) Pierre Bourdieu, Norbert Elias, servírování, společenské chování, Víno
Keywords in English etiquette, Pierre Bourdieu, Norber Elias, wine service, wine
Changed by Changed by: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Changed: 6/2/2018 17:44.
Abstract
Vyžádaná přednáška věnující se vínu, etiketě a jeho dopadu do společnosti zahrnovala výklad skutečnosti pomocí sociologické teorie P. Bourieua (teorie habitu a různých forem kapitálu) a Norberta Eliase (vliv pravidel společenského chování).
Abstract (in English)
Requested lecture dedicated to wine, etiquette and its impact on the society involved usage of sociological theories of P. Bourdieu (habitus and various capital forms) and Norbert Elias (the effect of the etiquette principles and social behaviour).
PrintDisplayed: 17/6/2024 10:42