2017
			
	    
	
	
    Vliv atraktivnosti destinací cestovního ruchu na koeficienty daně z nemovitých věcí v České republice
STUDNIČKA, Petr a Josef PÁTEKZákladní údaje
Originální název
Vliv atraktivnosti destinací cestovního ruchu na koeficienty daně z nemovitých věcí v České republice
	Název anglicky
Influence of Tourist Destinations Attracitivenss on the Rate of Property Tax in the Czech Republic
		Autoři
STUDNIČKA, Petr a Josef PÁTEK
			Vydání
 Studia Turistica, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, 1804-252X
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50600 5.6 Political science
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
			Klíčová slova česky
Cestovní ruch, fiskální decentralizace, místní koeficient, potenciál území, rozpočet obce
		Klíčová slova anglicky
Area Potential, Fiscal Decentralization, Local Coefficient, Municipal Budget, Tourism
		Příznaky
Recenzováno
		
				
				Změněno: 1. 1. 2018 15:07, Ing. Petr Studnička, PhD.
				
		V originále
Místní daně v České republice jsou tvořeny pouze daní z nemovitých věcí a místními poplatky. Cílem příspěvku je zhodnotit, jaký vliv má atraktivnost destinací cestovního ruchu v České republice na výši místního koeficientu daně z nemovitých věcí. Tato místní daň ovlivňuje míru zdanění podnikatelů v cestovním ruchu. Z dostupných sekundárních zdrojů v aplikacích Rozpočet obce a MONITOR, do kterých je zahrnuto všech 6 253 obcí v České republice, byly analyzovány hodnoty místního koeficientu v kontextu atraktivnosti území pro rozvoj cestovního ruchu.
				Anglicky
Local taxes in the Czech Republic are formed only of the property tax and local fees. The aim of the paper is to evaluate the influence of the tourist destinations attractiveness in the Czech Republic at the level of the local coefficient of property tax. The local tax rate affects the taxation of entrepreneurs in travel and tourism industry. From the available secondary sources in applications Municipal Budget and MONITOR, which is included in all 6,253 municipalities in the Czech Republic, were analyzed local coefficient values in the context of the attractiveness of the area for tourism development.