ZELENÝ, Jiří a Kristína BEDNÁROVÁ. Reverse Osmosis Water-Based Beverages as a Product Innovation in Gastronomic Facilities: Expert Panelists’ Sensory Evaluation and Generation Y Consumers’ Attitudes. Economia Agro-Alimentare / Food Economy (SCOPUS). Bologna, Italy: FrancoAngeli Edizioni, 2019, roč. 21, č. 1, s. 49-72. ISSN 1126-1668. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3280/ECAG2019-001004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reverse Osmosis Water-Based Beverages as a Product Innovation in Gastronomic Facilities: Expert Panelists’ Sensory Evaluation and Generation Y Consumers’ Attitudes
Autoři ZELENÝ, Jiří a Kristína BEDNÁROVÁ.
Vydání Economia Agro-Alimentare / Food Economy (SCOPUS), Bologna, Italy, FrancoAngeli Edizioni, 2019, 1126-1668.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 21101 Food and beverages
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Doi http://dx.doi.org/10.3280/ECAG2019-001004
Klíčová slova anglicky coffee, hedonic evaluation, tea, triangle test, willingness to pay
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Změněno: 30. 10. 2021 21:35.
Anotace
First part of the research explored possible sensory differences of water, coffee and tea made from 1) filtered tap water by reverse osmosis (RO) and 2) tap water with no treatment (NT) evaluated by 6 expert panelists. Second part of the research consisted of survey research in Prague and Bratislava with 436 respondents exploring their attitudes towards RO water-based beverages.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 05:53