CHALUPA, Štěpán, Jan CHROMÝ a Petr ČECH. Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference. Granada: International Business Information Management Association, 2019, s. 2113-2119. ISBN 978-0-9998551-2-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study
Autoři CHALUPA, Štěpán (203 Česká republika, garant, domácí), Jan CHROMÝ (203 Česká republika, domácí) a Petr ČECH (203 Česká republika, domácí).
Vydání Granada, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, od s. 2113-2119, 7 s. 2019.
Nakladatel International Business Information Management Association
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-0-9998551-2-6
UT WoS 000503988803057
Klíčová slova anglicky Customer segmentation; Cluster Analysis; Marketing Analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Změněno: 5. 3. 2020 07:52.
Anotace
The paper focuses on the use of cluster analysis for hotel customers’ segmentation and its possible application within the hotel marketing mix. Study works with Two-Step Cluster analysis that allows clustering of quantitative and nominal data. Main results show that using booking window (the period between reservation creation and date of arrival), distribution channel, length of stay (in days) and net room rate to cluster hotel customers into homogenous segments can be beneficial during the process of customer segmentation. Six basic customer segments were identified and lately described mainly by their behaviour in time, and money spends for a single reservation. The paper directly describes the whole methodology of Two-Step Clustering and possible outputs that can be used in revenue management research.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 03:44