CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance. TEM Journal. UIKTEN, 2020, roč. 9, č. 2, s. 573-577. ISSN 2217-8309. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18421/TEM92-20.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance
Autoři CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK.
Vydání TEM Journal, UIKTEN, 2020, 2217-8309.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Srbsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Doi http://dx.doi.org/10.18421/TEM92-20
UT WoS 000537903600020
Klíčová slova anglicky Booking window, channel management, booking engine, hotel distribution, revenue management
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Změněno: 15. 12. 2020 07:57.
Anotace
Booking window is one of the critical characteristics of customer behaviour that can influence hotel sales performance. Previous studies were focused mainly on the importance of booking window reporting in revenue management with lack of evaluation. This paper focuses on the evaluation of revenue management activities by analysis of customer behaviour with a focus on the use of modern technologies (Booking Engine, Channel Manager). Results show that the selected hotel is not following basic revenue management principles, which can be a reason for the year-to-year decrease in direct online sales and overall poor performance.
VytisknoutZobrazeno: 8. 9. 2024 03:15