2020
Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance
CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance
Autoři
CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK
Vydání
TEM Journal, UIKTEN, 2020, 2217-8309
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Srbsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
UT WoS
000537903600020
Klíčová slova anglicky
Booking window, channel management, booking engine, hotel distribution, revenue management
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 12. 2020 07:57, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Anotace
V originále
Booking window is one of the critical characteristics of customer behaviour that can influence hotel sales performance. Previous studies were focused mainly on the importance of booking window reporting in revenue management with lack of evaluation. This paper focuses on the evaluation of revenue management activities by analysis of customer behaviour with a focus on the use of modern technologies (Booking Engine, Channel Manager). Results show that the selected hotel is not following basic revenue management principles, which can be a reason for the year-to-year decrease in direct online sales and overall poor performance.