MACHÁČKOVÁ, Karolina, Jiří ZELENÝ a Martin POP. Earth literacy and Deep ecology principles in innovative pedagogy context and attitudes of teachers in the postcommunist country. Psychology and Education. USA, OH: Psychology And Education, 2020, roč. 57, č. 7, s. 525-530. ISSN 0033-3077. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17762/pae.v57i7.82.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Earth literacy and Deep ecology principles in innovative pedagogy context and attitudes of teachers in the postcommunist country
Autoři MACHÁČKOVÁ, Karolina, Jiří ZELENÝ a Martin POP.
Vydání Psychology and Education, USA, OH, Psychology And Education, 2020, 0033-3077.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Doi http://dx.doi.org/10.17762/pae.v57i7.82
Klíčová slova anglicky Earth Literacy. Deep Ecology. Forest Pedagogy. Outdoor Learning. Pyramid Model.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Změněno: 30. 10. 2021 21:35.
Anotace
This study aims to identify whether and how teachers in elementary schools in post-communist country implement Earth literacy and Deep ecology thoughts using Forest Pedagogy methods and outdoor tuition.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 09:06