2020
Earth literacy and Deep ecology principles in innovative pedagogy context and attitudes of teachers in the postcommunist country
MACHÁČKOVÁ, Karolina, Jiří ZELENÝ a Martin POPZákladní údaje
Originální název
Earth literacy and Deep ecology principles in innovative pedagogy context and attitudes of teachers in the postcommunist country
Autoři
MACHÁČKOVÁ, Karolina, Jiří ZELENÝ a Martin POP
Vydání
Psychology and Education, USA, OH, Psychology And Education, 2020, 0033-3077
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
Earth Literacy. Deep Ecology. Forest Pedagogy. Outdoor Learning. Pyramid Model.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 10. 2021 21:35, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.
Anotace
V originále
This study aims to identify whether and how teachers in elementary schools in post-communist country implement Earth literacy and Deep ecology thoughts using Forest Pedagogy methods and outdoor tuition.