2020
Development of market prices in the mediation of the sale of advertising space and time in the years 2006 – 2020
CHROMÝ, JanZákladní údaje
Originální název
Development of market prices in the mediation of the sale of advertising space and time in the years 2006 – 2020
Název česky
Vývoj tržních cen při zprostředkování prodeje reklamního prostoru a času v létech 2006 - 2020
Název anglicky
Development of market prices in the mediation of the sale of advertising space and time in the years 2006 – 2020
Autoři
CHROMÝ, Jan
Vydání
1. vydání. Praha, Média a vzdělávání - Media & Education 2020, od s. 61-67, 7 s. 2020
Nakladatel
Extrasystem Praha
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
21101 Food and beverages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-87570-51-7
Klíčová slova česky
Reklama, média, reklamní prostor, reklamní čas, růst cen
Klíčová slova anglicky
Advertising, media, market space, market time, price growth
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2020 11:22, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
The article deals with finding out and comparing the development of market prices in the field of mediation of advertising sales in the media - print, radio and TV, Internet and others. The development is evaluated from 2005 to 2019. The relevant price in 2005 was chosen as 100% of the market price, and the values in the following years express the percentage change compared to this year. This research can be used to consider the long-term development of individual media and to compare them. For comparison, the development of the market services price index is also given in%. Most of the data is taken from the CZSO.
Anglicky
The article deals with finding out and comparing the development of market prices in the field of mediation of advertising sales in the media - print, radio and TV, Internet and others. The development is evaluated from 2005 to 2019. The relevant price in 2005 was chosen as 100% of the market price, and the values in the following years express the percentage change compared to this year. This research can be used to consider the long-term development of individual media and to compare them. For comparison, the development of the market services price index is also given in%. Most of the data is taken from the CZSO.