D 2020

Development of market prices in the mediation of the sale of advertising space and time in the years 2006 – 2020

CHROMÝ, Jan

Základní údaje

Originální název

Development of market prices in the mediation of the sale of advertising space and time in the years 2006 – 2020

Název česky

Vývoj tržních cen při zprostředkování prodeje reklamního prostoru a času v létech 2006 - 2020

Název anglicky

Development of market prices in the mediation of the sale of advertising space and time in the years 2006 – 2020

Autoři

CHROMÝ, Jan

Vydání

1. vydání. Praha, Média a vzdělávání - Media & Education 2020, od s. 61-67, 7 s. 2020

Nakladatel

Extrasystem Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

21101 Food and beverages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-87570-51-7

Klíčová slova česky

Reklama, média, reklamní prostor, reklamní čas, růst cen

Klíčová slova anglicky

Advertising, media, market space, market time, price growth

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2020 11:22, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Anotace

V originále

The article deals with finding out and comparing the development of market prices in the field of mediation of advertising sales in the media - print, radio and TV, Internet and others. The development is evaluated from 2005 to 2019. The relevant price in 2005 was chosen as 100% of the market price, and the values in the following years express the percentage change compared to this year. This research can be used to consider the long-term development of individual media and to compare them. For comparison, the development of the market services price index is also given in%. Most of the data is taken from the CZSO.

Anglicky

The article deals with finding out and comparing the development of market prices in the field of mediation of advertising sales in the media - print, radio and TV, Internet and others. The development is evaluated from 2005 to 2019. The relevant price in 2005 was chosen as 100% of the market price, and the values in the following years express the percentage change compared to this year. This research can be used to consider the long-term development of individual media and to compare them. For comparison, the development of the market services price index is also given in%. Most of the data is taken from the CZSO.