CHALUPA, Štěpán a Karel CHADT. The Perception of Soft Skills and Their Training at Hotel Front – Office in Connection to CoVid-19 Pandemics. TEM JOURNAL. Srbsko: UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2021, roč. 2021, č. 2. ISSN 2217-8309. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18421/TEM102-05.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Perception of Soft Skills and Their Training at Hotel Front – Office in Connection to CoVid-19 Pandemics
Autoři CHALUPA, Štěpán a Karel CHADT.
Vydání TEM JOURNAL, Srbsko, UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2021, 2217-8309.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Doi http://dx.doi.org/10.18421/TEM102-05
Klíčová slova anglicky Soft skills training, in-field training, soft skills development, hospitality.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti TL04000153, projekt VaV.
Změnil Změnil: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Změněno: 2. 2. 2022 09:52.
Anotace
This paper deals with soft skills training in the hospitality industry during the pandemic of Covid - 19. Based on the semi-structured interviews with hotel and front office managers, the main topics of communication with clients and their issues were identified, and the insufficiencies in employee approach towards these situations. The findings show that the employees are not prepared for critical situations and need proper soft skills training. This paper proposes virtual reality as a platform for real situation training, including feedback and in-training evaluation.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 15:26