2022
Psychologie řízení a vedení v hotelnictví
CHADT, KarelZákladní údaje
Originální název
Psychologie řízení a vedení v hotelnictví
Název česky
Psychologie řízení a vedení v hotelnictví
Název anglicky
Psychology of management and leadership in the hotel industry
Autoři
CHADT, Karel
Vydání
1. vyd. Praha, 187 s. Psychologie, 2022
Nakladatel
Wolters Kluwer
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50101 Psychology
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-7676-210-7
Klíčová slova česky
psychologie osobnosti, psychologie řízení, manager, psychohygiena, monografie
Klíčová slova anglicky
personality psychology, management psychology, manager, psychohygiene, monography
Změněno: 19. 1. 2022 09:55, doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
V originále
Hotelnictví klade vysoké nároky na psychiku zaměstnanců a zvláště ma- nažerů. Z tohoto pohledu je dobré, aby manažeři znali fungování psy- chologie svých zaměstnanců, ale především se „vyznali“ sami v sobě. Předložená publikace nepostihuje zdaleka všechny psychologické aspekty vedení lidí, ale může být určitým prvním impulzem k hledání dalších informací o fungování psychologie člověka.
Česky
Hotelnictví klade vysoké nároky na psychiku zaměstnanců a zvláště ma- nažerů. Z tohoto pohledu je dobré, aby manažeři znali fungování psy- chologie svých zaměstnanců, ale především se „vyznali“ sami v sobě. Předložená publikace nepostihuje zdaleka všechny psychologické aspekty vedení lidí, ale může být určitým prvním impulzem k hledání dalších informací o fungování psychologie člověka.
Anglicky
The monograph „Psychology of Management and Leadership in Hospita- lity” focuses on psychological aspects of people management and leade- rship. The introductory chapter deals with basic psychological concepts, especially in the field of personality psychology, such as abilities, inte- lligence, motivational dimensions of personality, etc. The following part focuses on the manager’s personality, their position in the management system, competencies, characteristics and authority. The next chapter cha- racterizes the psychological aspects related to staff management and the application of psychology in managerial positions. The final part is devo- ted to the complexity of managerial work and managers’ mental hygiene.