Detailed Information on Publication Record
2022
Psychologie řízení a vedení v hotelnictví
CHADT, KarelBasic information
Original name
Psychologie řízení a vedení v hotelnictví
Name in Czech
Psychologie řízení a vedení v hotelnictví
Name (in English)
Psychology of management and leadership in the hotel industry
Authors
CHADT, Karel
Edition
1. vyd. Praha, 187 pp. Psychologie, 2022
Publisher
Wolters Kluwer
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50101 Psychology
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7676-210-7
Keywords (in Czech)
psychologie osobnosti, psychologie řízení, manager, psychohygiena, monografie
Keywords in English
personality psychology, management psychology, manager, psychohygiene, monography
Změněno: 19/1/2022 09:55, doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
V originále
Hotelnictví klade vysoké nároky na psychiku zaměstnanců a zvláště ma- nažerů. Z tohoto pohledu je dobré, aby manažeři znali fungování psy- chologie svých zaměstnanců, ale především se „vyznali“ sami v sobě. Předložená publikace nepostihuje zdaleka všechny psychologické aspekty vedení lidí, ale může být určitým prvním impulzem k hledání dalších informací o fungování psychologie člověka.
In Czech
Hotelnictví klade vysoké nároky na psychiku zaměstnanců a zvláště ma- nažerů. Z tohoto pohledu je dobré, aby manažeři znali fungování psy- chologie svých zaměstnanců, ale především se „vyznali“ sami v sobě. Předložená publikace nepostihuje zdaleka všechny psychologické aspekty vedení lidí, ale může být určitým prvním impulzem k hledání dalších informací o fungování psychologie člověka.
In English
The monograph „Psychology of Management and Leadership in Hospita- lity” focuses on psychological aspects of people management and leade- rship. The introductory chapter deals with basic psychological concepts, especially in the field of personality psychology, such as abilities, inte- lligence, motivational dimensions of personality, etc. The following part focuses on the manager’s personality, their position in the management system, competencies, characteristics and authority. The next chapter cha- racterizes the psychological aspects related to staff management and the application of psychology in managerial positions. The final part is devo- ted to the complexity of managerial work and managers’ mental hygiene.