D 2022

PITTFALLS OF IMPLEMENTING ELEMENTS OF VIRTUAL REALITY INTO PROCESSES IN THE HOTEL INDUSTRY

KOCOUREK, Martin, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiřina JENČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

PITTFALLS OF IMPLEMENTING ELEMENTS OF VIRTUAL REALITY INTO PROCESSES IN THE HOTEL INDUSTRY

Autoři

KOCOUREK, Martin, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiřina JENČKOVÁ

Vydání

Praha, 10 th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS "CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM" od s. 125 - 133, 9 s. 2022

Nakladatel

Institute of Hospitality Management and Economics

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7632-076-5

Klíčová slova česky

hospitality industry, hotel, virtual reality, management processes, soft skills

Klíčová slova anglicky

hospitality industry, hotel, virtual reality, management processes, soft skills

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 10. 2022 17:12, Ing. Martin Kocourek

Anotace

V originále

The aim of the article is to describe the processes associated with the implementation of elements of virtual reality in the processes used in the hotel industry within the project "Application of virtual reality tools to training communication skills of hotel staff to alleviate concerns and risks associated with the spread of COVID-19". The hotel industry is generally perceived as a traditional field, but like most other fields, it is constantly facing new challenges that it has to deal with. Utilizing elements of virtual reality as a rapidly evolving technology can be one way the hotel industry can face these challenges.