D 2021

Edukační aspekty řízení a rozvoje lidských zdrojů

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka a Milan DEMJANENKO

Základní údaje

Originální název

Edukační aspekty řízení a rozvoje lidských zdrojů

Název česky

Edukační aspekty řízení a rozvoje lidských zdrojů

Název anglicky

EVALUATION OF DISTANCE TEACHING DURING A PANDEMIC AS A COMPETITIVE BENEFIT OF A UNIVERSITY

Autoři

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) a Milan DEMJANENKO (203 Česká republika)

Vydání

první. Jihlava, Proceedings of the 13th International Scientific Conference COMPETITION, od s. 206-215, 10 s. 2021

Nakladatel

College of Polytechnics Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-88064-56-5

ISSN

Klíčová slova česky

covid19; distanční výuka; elektronizace výuky na univerzitách; hybridní výuka; kvalita vysokoškolského vzdělávání; pandemie

Klíčová slova anglicky

covid19; distance teaching; electronization of teaching at universities; hybrid teaching; the quality of higher education; pandemic

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 1. 2023 17:33, PhDr. Radka Löwenhöfferová, Ph.D., MBA

Anotace

V originále

V posledních letech dochází v nejrůznějších oblastech našeho života k překotným a zásadním změnám. Nejinak je tomu ve sféře terciárního vzdělávání. České vysokoškolské prostředí bylo do nedávna vůči online vzdělávání poměrně rezistentní a rozvíjelo se pomalu. S příchodem pandemické krize byl narušen systém vzdělávání a rapidně stoupla důležitost online vzdělávání. Dá se předpokládat, že i v tzv. „novém normálu“ zůstane online forma výuky důležitou součástí formálního vzdělávání. Souvisí to i s tím, že generace Z, která aktuálně studuje v prezenčním studiu, je zvyklá na instantní komunikaci a spolupráci skrze online nástroje. Na poli vysokých škol se mění očekávání studentů od studia, jeho formy a metody, kompetence pedagogů a atd. Cílem příspěvku je analyzovat současný systém online studia a využívání nových technologií při vysokoškolském studiu jako konkurenční výhody a přispět tak do odborné diskuse.

Anglicky

In recent years, there have been headlong and fundamental changes in various areas of our life. It is no different in the area of tertiary education. Until recently, the Czech higher education setting has been relatively resistant to online education, developing slowly. As the pandemic crisis came, the education system has been disrupted and the importance of online education has rapidly risen. It can be assumed that the online form of teaching is going to become an important part of formal education even in the so called „new normal situation“. It relates to the fact that the Z generation, which is currently having the full-time study, is get used to instant communication and cooperation via online tools which should be reflective. In the field of higher education institutions, there are changes in the expectation of students from this learning, its forms and methods, competencies of pedagogues etc. The aim of the contribution is to analyse the online learning system and the use of new technologies in higher education as a competitive advantage and to contribute to the professional discussion