Detailed Information on Publication Record
2021
Edukační aspekty řízení a rozvoje lidských zdrojů
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka and Milan DEMJANENKOBasic information
Original name
Edukační aspekty řízení a rozvoje lidských zdrojů
Name in Czech
Edukační aspekty řízení a rozvoje lidských zdrojů
Name (in English)
EVALUATION OF DISTANCE TEACHING DURING A PANDEMIC AS A COMPETITIVE BENEFIT OF A UNIVERSITY
Authors
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milan DEMJANENKO (203 Czech Republic)
Edition
první. Jihlava, Proceedings of the 13th International Scientific Conference COMPETITION, p. 206-215, 10 pp. 2021
Publisher
College of Polytechnics Jihlava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-88064-56-5
ISSN
Keywords (in Czech)
covid19; distanční výuka; elektronizace výuky na univerzitách; hybridní výuka; kvalita vysokoškolského vzdělávání; pandemie
Keywords in English
covid19; distance teaching; electronization of teaching at universities; hybrid teaching; the quality of higher education; pandemic
Tags
Reviewed
Změněno: 12/1/2023 17:33, PhDr. Radka Löwenhöfferová, Ph.D., MBA
V originále
V posledních letech dochází v nejrůznějších oblastech našeho života k překotným a zásadním změnám. Nejinak je tomu ve sféře terciárního vzdělávání. České vysokoškolské prostředí bylo do nedávna vůči online vzdělávání poměrně rezistentní a rozvíjelo se pomalu. S příchodem pandemické krize byl narušen systém vzdělávání a rapidně stoupla důležitost online vzdělávání. Dá se předpokládat, že i v tzv. „novém normálu“ zůstane online forma výuky důležitou součástí formálního vzdělávání. Souvisí to i s tím, že generace Z, která aktuálně studuje v prezenčním studiu, je zvyklá na instantní komunikaci a spolupráci skrze online nástroje. Na poli vysokých škol se mění očekávání studentů od studia, jeho formy a metody, kompetence pedagogů a atd. Cílem příspěvku je analyzovat současný systém online studia a využívání nových technologií při vysokoškolském studiu jako konkurenční výhody a přispět tak do odborné diskuse.
In English
In recent years, there have been headlong and fundamental changes in various areas of our life. It is no different in the area of tertiary education. Until recently, the Czech higher education setting has been relatively resistant to online education, developing slowly. As the pandemic crisis came, the education system has been disrupted and the importance of online education has rapidly risen. It can be assumed that the online form of teaching is going to become an important part of formal education even in the so called „new normal situation“. It relates to the fact that the Z generation, which is currently having the full-time study, is get used to instant communication and cooperation via online tools which should be reflective. In the field of higher education institutions, there are changes in the expectation of students from this learning, its forms and methods, competencies of pedagogues etc. The aim of the contribution is to analyse the online learning system and the use of new technologies in higher education as a competitive advantage and to contribute to the professional discussion