D 2021

Některé problémy vysokoškolské didaktiky

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka

Basic information

Original name

Některé problémy vysokoškolské didaktiky

Name in Czech

Některé problémy vysokoškolské didaktiky

Name (in English)

SOME PROBLEMS OF UNIVERSITY DIDACTICS

Authors

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Znojmo, Nové trendy 2021 - New Trends 2021, p. 284-291, 8 pp. 2021

Publisher

Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7610-012-1

ISSN

Keywords (in Czech)

vysokoškolská didaktika; vzdělávání; měkké dovednosti;

Keywords in English

university didactics; education; soft skills;

Tags

Reviewed
Změněno: 24/1/2023 10:46, PhDr. Radka Löwenhöfferová, Ph.D., MBA

Abstract

V originále

Problematika vysokého školství je důležitým tématem současných diskuzí a to nejen v odborné komunitě, ale i v médiích, mezi širokou veřejností. Diskutující se vesměs shodují na názoru, že kvalitní vysoké školství může být dobrým základem pro rozvoj hospodářství a kultury státu. K tomu je potřeba dodat, že univerzity by měly prioritně sloužit poznávání světa a rozvoji kritického myšlení studentů i absolventů. Není pochyb o tom, že investice (veřejné i soukromé) do vzdělanosti jsou vysoké, ale opravdu děláme všechno pro to, aby výsledky výuky byly na úrovni současné doby? Z tohoto důvodu jsou v článku formulovány některé problémy týkající se didaktické stránky vysokoškolského vzdělávání.

In English

The issue of higher education is an important topic of current debate, not only in the professional community, but also in the media, among the general public. Discussers generally agree that quality higher education can be a good basis for developing the economy and culture of the state. To add to this, universities should prioritise learning the world and developing critical thinking among students and graduates alike. There is no doubt that investment (public and private) in education is high, but are we really doing everything we can to ensure that teaching outcomes are at current levels? For this reason, some problems relating to the didactic aspect of higher education are articulated in the article.