Detailed Information on Publication Record
2021
Některé problémy vysokoškolské didaktiky
LÖWENHÖFFEROVÁ, RadkaBasic information
Original name
Některé problémy vysokoškolské didaktiky
Name in Czech
Některé problémy vysokoškolské didaktiky
Name (in English)
SOME PROBLEMS OF UNIVERSITY DIDACTICS
Authors
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Znojmo, Nové trendy 2021 - New Trends 2021, p. 284-291, 8 pp. 2021
Publisher
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7610-012-1
ISSN
Keywords (in Czech)
vysokoškolská didaktika; vzdělávání; měkké dovednosti;
Keywords in English
university didactics; education; soft skills;
Tags
Reviewed
Změněno: 24/1/2023 10:46, PhDr. Radka Löwenhöfferová, Ph.D., MBA
V originále
Problematika vysokého školství je důležitým tématem současných diskuzí a to nejen v odborné komunitě, ale i v médiích, mezi širokou veřejností. Diskutující se vesměs shodují na názoru, že kvalitní vysoké školství může být dobrým základem pro rozvoj hospodářství a kultury státu. K tomu je potřeba dodat, že univerzity by měly prioritně sloužit poznávání světa a rozvoji kritického myšlení studentů i absolventů. Není pochyb o tom, že investice (veřejné i soukromé) do vzdělanosti jsou vysoké, ale opravdu děláme všechno pro to, aby výsledky výuky byly na úrovni současné doby? Z tohoto důvodu jsou v článku formulovány některé problémy týkající se didaktické stránky vysokoškolského vzdělávání.
In English
The issue of higher education is an important topic of current debate, not only in the professional community, but also in the media, among the general public. Discussers generally agree that quality higher education can be a good basis for developing the economy and culture of the state. To add to this, universities should prioritise learning the world and developing critical thinking among students and graduates alike. There is no doubt that investment (public and private) in education is high, but are we really doing everything we can to ensure that teaching outcomes are at current levels? For this reason, some problems relating to the didactic aspect of higher education are articulated in the article.