x 2022

Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání

KRPÁLEK, Pavel a Radka LÖWENHÖFFEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání

Název česky

Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání

Název anglicky

EDUCATION, PRESENTATION AND EDUCATION METHODOLOGY TO APPRECIATE THE SIGNIFICANCE OF WORLD HERITAGE MONUMENTS IN FORMAL EDUCATION

Autoři

KRPÁLEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) a Radka LÖWENHÖFFEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2022

Nakladatel

VŠMVV Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Projekty výzkumu a vývoje

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

kultura; osvěta; památky světového dědictví; vzdělávání; metodika; kurikulum; koncepce vzdělávání; výuková strategie

Klíčová slova anglicky

culture; enlightenment; world heritage monuments; education; methodology; curriculum; concept of education; teaching strategy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2023 14:20, prof. Ing. Pavel Krpálek, CSc., MBA

Anotace

V originále

Metodika na základě didaktické analýzy předkládá univerzální návody o tom, jak funkčně integrovat učivo o památkách světového dědictví do kurikula společenskovědně a humanitně zaměřených studijních programů v terciárním vzdělávání. Ukázková implementace bude navržena a následně pilotně ověřena na bakalářském studijním programu Mezinárodní management a marketing ve specializaci Cestovní ruch na řešitelském pracovišti. Poznatky z řešení projektu byly ověřeny v diskurzu na diseminačním semináři v rámci konference Nové trendy 2022 dne 11. listopadu 2022. Byly revidovány edukační cíle, doplněn vzdělávací obsah a významně modifikován (diverzifikován) styl vedení výuky, tak aby tyto didaktické aspekty směřovaly k hlubšímu holistickému vnímání kulturně historického odkazu památek světového dědictví. Výsledný produkt posílil také formativní stránku vzdělávání o osvětu a prezentaci hodnot ve smyslu předávání světového kulturního dědictví budoucím generacím.

Anglicky

Based on a didactic analysis, the methodology presents universal instructions on how to functionally integrate the curriculum on world heritage monuments into the curriculum of social science and humanities-oriented study programs in tertiary education. A sample implementation will be designed and subsequently pilot-tested on the bachelor's degree program International Management and Marketing in Tourism specialization at the researcher's workplace. The findings from the project solution were verified in the discourse at the dissemination seminar within the New Trends 2022 conference on November 11, 2022. The educational goals were revised, the educational content was supplemented, and the teaching style was significantly modified (diversified) so that these didactic aspects were directed towards a deeper holistic perception of the cultural-historical legacy of world heritage monuments. The resulting product also strengthened the formative side of education about enlightenment and the presentation of values in the sense of passing on the world's cultural heritage to future generations.

Přiložené soubory

METODIKA_projekt_MK_30665_2022.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru