x
2022
Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání
KRPÁLEK, Pavel a Radka LÖWENHÖFFEROVÁ
Základní údaje
Originální název
Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání
Název česky
Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání
Název anglicky
EDUCATION, PRESENTATION AND EDUCATION METHODOLOGY TO APPRECIATE THE SIGNIFICANCE OF WORLD HERITAGE MONUMENTS IN FORMAL EDUCATION
Autoři
KRPÁLEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) a Radka LÖWENHÖFFEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Další údaje
Typ výsledku
Projekty výzkumu a vývoje
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
kultura; osvěta; památky světového dědictví; vzdělávání; metodika; kurikulum; koncepce vzdělávání; výuková strategie
Klíčová slova anglicky
culture; enlightenment; world heritage monuments; education; methodology; curriculum; concept of education; teaching strategy
V originále
Metodika na základě didaktické analýzy předkládá univerzální návody o tom, jak funkčně integrovat učivo o památkách světového dědictví do kurikula společenskovědně a humanitně zaměřených studijních programů v terciárním vzdělávání. Ukázková implementace bude navržena a následně pilotně ověřena na bakalářském studijním programu Mezinárodní management a marketing ve specializaci Cestovní ruch na řešitelském pracovišti. Poznatky z řešení projektu byly ověřeny v diskurzu na diseminačním semináři v rámci konference Nové trendy 2022 dne 11. listopadu 2022. Byly revidovány edukační cíle, doplněn vzdělávací obsah a významně modifikován (diverzifikován) styl vedení výuky, tak aby tyto didaktické aspekty směřovaly k hlubšímu holistickému vnímání kulturně historického odkazu památek světového dědictví. Výsledný produkt posílil také formativní stránku vzdělávání o osvětu a prezentaci hodnot ve smyslu předávání světového kulturního dědictví budoucím generacím.
Anglicky
Based on a didactic analysis, the methodology presents universal instructions on how to functionally integrate the curriculum on world heritage monuments into the curriculum of social science and humanities-oriented study programs in tertiary education. A sample implementation will be designed and subsequently pilot-tested on the bachelor's degree program International Management and Marketing in Tourism specialization at the researcher's workplace. The findings from the project solution were verified in the discourse at the dissemination seminar within the New Trends 2022 conference on November 11, 2022. The educational goals were revised, the educational content was supplemented, and the teaching style was significantly modified (diversified) so that these didactic aspects were directed towards a deeper holistic perception of the cultural-historical legacy of world heritage monuments. The resulting product also strengthened the formative side of education about enlightenment and the presentation of values in the sense of passing on the world's cultural heritage to future generations.
Zobrazeno: 5. 11. 2025 07:31