CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK a Karel CHADT. Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews. TEM JOURNAL. Srbsko: UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2023, roč. 12, č. 3, s. 1754-1761. ISSN 2217-8309. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews
Autoři CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK a Karel CHADT.
Vydání TEM JOURNAL, Srbsko, UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2023, 2217-8309.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Srbsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Doi http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58
Klíčová slova anglicky – Sentiment analysis, online reputation, user-generated content analysis, competitiveness, market competition.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Změněno: 14. 9. 2023 10:11.
Anotace
Sentiment analysis was used to understand the key aspects of the hotel quest stay with emphasis on the drivers of positive/negative experience. Other studies evaluated the impact of the online reputation on the business performance but the minority of the studies focused on the use of online reputation analysis within the competitive strategy creation. This study uses an open-source tool to crawl and analyze 15 907 online reviews from Booking.com, TripAdvisor.com, and Google.com for selected company and its competitors. The results show strength and weaknesses of individual companies that might be used to strengthen the company’s position of the market.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 18:06