D 2023

Influence of Modern Technologies in the Hotel Industry on Consumer´s Purchasing Behavior

LEVIČKOVÁ, Věra a Martin POP

Základní údaje

Originální název

Influence of Modern Technologies in the Hotel Industry on Consumer´s Purchasing Behavior

Název česky

Vliv moderních technologií v hotelnictví na nákupní chování spotřebitelů

Autoři

LEVIČKOVÁ, Věra a Martin POP

Vydání

Wroclaw, Tourism in times of dynamic changes in the environment, od s. 67 -74, 7 s. 2023

Nakladatel

Wroclaw University of Economics and Business

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-83-67899-21-5

Klíčová slova česky

chování spotřebitele, hotelnictví, moderní technologie

Klíčová slova anglicky

consumer behavior, hospitality, modern technology

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 9. 1. 2024 10:32, Ing. Martin Pop, Ph.D.

Anotace

V originále

Hotel services are one of the forms of personal services provided. Services play an irreplaceable role in people's lives because they satisfy human needs. The society is undergoing constant technical changes, modern technologies penetrate all areas and the hotel services do not remain aside. The guest is influenced by the development of automation technologies, and the rapid development of the Internet and software systems, expecting to meet these trends as part of the use of hotel services and will be able to fully use them as in other areas of life. The article aims to focus on these trends, especially on the analysis of consumers' preferences between self-service reception and classical reception, including other related services such as the use of modern lock systems or the introduction of telephone systems to ensure other hotel stays thanks to applications that allow modern phones. Research carried out at our university was used to determine the behavior of consumers. Obtained primary data can be seen as general information regarding the orientation and preferences of consumers in demand for hotel services offered by hotels using modern means.
Zobrazeno: 29. 9. 2025 00:42