2024
Wine Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Images of Wine Regions: Exploring Relationship Between Preferences and Imaginative Conceptions
MELAS, Dávid, Jana KALABISOVÁ, Anna KUBÁTOVÁ, Beáta GAVUROVÁ, Jiří ZELENÝ et. al.Základní údaje
Originální název
Wine Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Images of Wine Regions: Exploring Relationship Between Preferences and Imaginative Conceptions
Autoři
MELAS, Dávid, Jana KALABISOVÁ, Anna KUBÁTOVÁ, Beáta GAVUROVÁ a Jiří ZELENÝ
Vydání
Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 173–186, 14 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024
Nakladatel
SpringerLink
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Singapur
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-981-97-1551-0
UT WoS
INSPEC:25659761
Klíčová slova anglicky
Artificial intelligence, DALL-E, Fabrications, Photo-elicitation, Tourism Activities, Vineyards
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 11. 2024 23:45, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.
Anotace
V originále
This qualitative paper with a socio-psychological focus explored the possible relationship between wine consumers’ preferences and their fabrications of imaginative conceptions, both elicited by AI-generated pictures of wine regions.