C 2024

Wine Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Images of Wine Regions: Exploring Relationship Between Preferences and Imaginative Conceptions

MELAS, Dávid, Jana KALABISOVÁ, Anna KUBÁTOVÁ, Beáta GAVUROVÁ, Jiří ZELENÝ et. al.

Základní údaje

Originální název

Wine Consumers’ Attitudes Toward AI-Generated Images of Wine Regions: Exploring Relationship Between Preferences and Imaginative Conceptions

Autoři

MELAS, Dávid, Jana KALABISOVÁ, Anna KUBÁTOVÁ, Beáta GAVUROVÁ a Jiří ZELENÝ

Vydání

Singapore, Marketing and Smart Technologies, od s. 173–186, 14 s. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 386, 2024

Nakladatel

SpringerLink

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Singapur

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-981-97-1551-0

Klíčová slova anglicky

Artificial intelligence, DALL-E, Fabrications, Photo-elicitation, Tourism Activities, Vineyards

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 7. 2024 01:02, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Anotace

V originále

This qualitative paper with a socio-psychological focus explored the possible relationship between wine consumers’ preferences and their fabrications of imaginative conceptions, both elicited by AI-generated pictures of wine regions.