C 2010

K možnostem a omezením komunikace v cestovním ruchu

PAVERA, Libor

Basic information

Original name

K možnostem a omezením komunikace v cestovním ruchu

Name (in English)

Possibilities and limitations of communication in tourism

Authors

PAVERA, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Trendy komunikace v cestovním ruchu, 11 pp. Komunikace a média, svazek 3, 2010

Publisher

Verbum

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/25619161:_____/10:00000012

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-904415-4-5

Keywords in English

possibilities;limitations;communications; tourism

Links

WD-37-07-2, research and development project.
Změněno: 2/5/2011 18:38, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Abstract

V originále

Autor se ve studii zabývá termíny cestovní ruch a turistika ve významu, jaký mu dala encyklopedie Ottův slovník naučný. Liší se od dnešního pojetí, především se o cestovním ruchu nepsalo jako o produktu (v rámci marketingového mixu) a o komunikačních strategiích. Pohlíží na různá schémata komunikace v cestovním ruchu, uplatňuje klasifikaci podle kanálů a kódů (v přiložené tabulce podle Lewińského), připomíná roli www stránek, komunikačních šumů i jiných možností a omezení komunikace v cestovním ruchu.

In English

The author of this study deals with the terms tourism and hiking and their meanings as they are given in a particular dictionary. The terms differ from today’s usage, especially in that tourism was not described as a product (in the context of the marketing mix) or as a communicative strategy. The author looks at different patterns for communication in tourism, applied according to the classification of channels and codes (in the attached table by Lewinsky). He also recalls the the role of web pages, noise in communication or other possibilities, and limitations of communication in tourism.