Detailed Information on Publication Record
2010
K možnostem a omezením komunikace v cestovním ruchu
PAVERA, LiborBasic information
Original name
K možnostem a omezením komunikace v cestovním ruchu
Name (in English)
Possibilities and limitations of communication in tourism
Authors
PAVERA, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Praha, Trendy komunikace v cestovním ruchu, 11 pp. Komunikace a média, svazek 3, 2010
Publisher
Verbum
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/25619161:_____/10:00000012
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-904415-4-5
Keywords in English
possibilities;limitations;communications; tourism
Links
WD-37-07-2, research and development project.
Změněno: 2/5/2011 18:38, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
Autor se ve studii zabývá termíny cestovní ruch a turistika ve významu, jaký mu dala encyklopedie Ottův slovník naučný. Liší se od dnešního pojetí, především se o cestovním ruchu nepsalo jako o produktu (v rámci marketingového mixu) a o komunikačních strategiích. Pohlíží na různá schémata komunikace v cestovním ruchu, uplatňuje klasifikaci podle kanálů a kódů (v přiložené tabulce podle Lewińského), připomíná roli www stránek, komunikačních šumů i jiných možností a omezení komunikace v cestovním ruchu.
In English
The author of this study deals with the terms tourism and hiking and their meanings as they are given in a particular dictionary. The terms differ from today’s usage, especially in that tourism was not described as a product (in the context of the marketing mix) or as a communicative strategy. The author looks at different patterns for communication in tourism, applied according to the classification of channels and codes (in the attached table by Lewinsky). He also recalls the the role of web pages, noise in communication or other possibilities, and limitations of communication in tourism.