D 2011

Odborné praxe - faktor uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce

MÁČE, Jan

Základní údaje

Originální název

Odborné praxe - faktor uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce

Název česky

Odborné praxe - faktor uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce

Název anglicky

Specialized practical trainings – factor of use of graduates of colleges on a labour-market

Autoři

Vydání

první. Olomouc, od s. 436-443, 895 s. 2011

Nakladatel

Filozofická fakulta Palackého univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-87533-02-4

Klíčová slova česky

Odborné praxe, trh práce, neuniverzitní vysoké školy

Klíčová slova anglicky

specialized practical trainings, labour-market, “non-universitarian“ colleges

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2012 12:38, PhDr. Jan Máče, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek Odborné praxe – faktor uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce se zaměřuje na úlohu odborných praxí studentů vysokých škol neuniverzitního typu v procesu vzdělání a následného uplatnění absolventů těchto škol na trhu práce. Pozornost je věnována legislativnímu vymezení vysokých škol neuniverzitního typu, podmínkám jejich akreditace a obsahu studijních plánů. Další oblastí, na kterou se článek zaměřuje je zakotvení odborných praxí do studijních předpisů a realizace odborné praxe v rámci procesu vzdělání na příkladu vybrané vysoké školy. Článek se věnuje také možnostem uplatnění absolventů neuniverzitních vysokých škol na trhu práce a roli, kterou hrají znalosti získané při odborné praxi v rámci studia

Anglicky

This article Specialized practical trainings – factor of use of graduates of colleges on a labour-market is focused on a role of specialized practical training of students of colleges of “non-universitarian“ type in an educational process and further use of graduates of these colleges on a labour-market. An attention is paid to legislative definition of colleges of “non-universitarian“ type, to conditions of its accreditation and to content of study plans. Another research area of this article is a fixing of specialized practical trainings into educational regulations and realization of specialized practical trainings within an educational process on an example of a chosen college. The article is also addicted to the possibilities of use of “non-universitarian“ college graduates on a labour-market and to a role that plays knowledge gained within a specialized practical trainings during a study period.