D 2011

Odborné praxe - faktor uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce

MÁČE, Jan

Basic information

Original name

Odborné praxe - faktor uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce

Name in Czech

Odborné praxe - faktor uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce

Name (in English)

Specialized practical trainings – factor of use of graduates of colleges on a labour-market

Authors

Edition

první. Olomouc, p. 436-443, 895 pp. 2011

Publisher

Filozofická fakulta Palackého univerzity

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87533-02-4

Keywords (in Czech)

Odborné praxe, trh práce, neuniverzitní vysoké školy

Keywords in English

specialized practical trainings, labour-market, “non-universitarian“ colleges

Tags

Reviewed
Změněno: 27/2/2012 12:38, PhDr. Jan Máče, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek Odborné praxe – faktor uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce se zaměřuje na úlohu odborných praxí studentů vysokých škol neuniverzitního typu v procesu vzdělání a následného uplatnění absolventů těchto škol na trhu práce. Pozornost je věnována legislativnímu vymezení vysokých škol neuniverzitního typu, podmínkám jejich akreditace a obsahu studijních plánů. Další oblastí, na kterou se článek zaměřuje je zakotvení odborných praxí do studijních předpisů a realizace odborné praxe v rámci procesu vzdělání na příkladu vybrané vysoké školy. Článek se věnuje také možnostem uplatnění absolventů neuniverzitních vysokých škol na trhu práce a roli, kterou hrají znalosti získané při odborné praxi v rámci studia

In English

This article Specialized practical trainings – factor of use of graduates of colleges on a labour-market is focused on a role of specialized practical training of students of colleges of “non-universitarian“ type in an educational process and further use of graduates of these colleges on a labour-market. An attention is paid to legislative definition of colleges of “non-universitarian“ type, to conditions of its accreditation and to content of study plans. Another research area of this article is a fixing of specialized practical trainings into educational regulations and realization of specialized practical trainings within an educational process on an example of a chosen college. The article is also addicted to the possibilities of use of “non-universitarian“ college graduates on a labour-market and to a role that plays knowledge gained within a specialized practical trainings during a study period.