2012
			
	    
	
	
    Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
STUDNIČKA, PetrZákladní údaje
Originální název
Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
	Autoři
Vydání
 1. vyd. Kolinec, od s. 13-22, 65 s. 2012
			Nakladatel
AgAkcent
		Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
50200 5.2 Economics and Business
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
			ISBN
978-80-87018-25-5
		Klíčová slova česky
cestovní ruch; geografie; historie; kultura; předpoklady rozvoje.
		Příznaky
Recenzováno
		Návaznosti
PRV11/014/41200/070/001726, záměr. 
			
				
				Změněno: 20. 11. 2012 16:56, Ing. Petr Studnička, PhD.
				
		Anotace
V originále
Cestovní ruch je často uváděn jako selektivní motor ekonomického rozvoje, zejména v regionálním měřítku. K rozvoji cestovního ruchu je nutné, aby území, ve kterém se aktivity uskutečňují, disponovalo vhodnou primární a sekundární nabídkou. Z hlediska destinací cestovního ruchu představují primární nabídku atraktivity, a to přírodní a antropogenní hmotné a nehmotné, resp. kulturně-historické a kulturně-společenské. Druhou složku představuje sekundární nabídka, do které se zahrnuje suprastruktura a infrastruktura cestovního ruchu a všeobecná infrastruktura. Geografie, historie i kulturní atraktivity na straně nabídky jsou nezbytnou složkou k uspokojování přání a potřeb účastníků cestovního ruchu, kteří vystupují na straně poptávky. Pomocí Mariotovy funkčně-chronologické metody jsou zhodnoceny tři typy předpokladů nutných k rozvoji cestovního ruchu.