STUDNIČKA, Petr. Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu. 1. vyd. Kolinec: AgAkcent, 2012, s. 13-22, 65 s. ISBN 978-80-87018-25-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Geografie, historie a kulturní atraktivity v cestovním ruchu
Autoři STUDNIČKA, Petr.
Vydání 1. vyd. Kolinec, od s. 13-22, 65 s. 2012.
Nakladatel AgAkcent
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-80-87018-25-5
Klíčová slova česky cestovní ruch; geografie; historie; kultura; předpoklady rozvoje.
Příznaky Recenzováno
Návaznosti PRV11/014/41200/070/001726, záměr.
Změnil Změnil: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Změněno: 20. 11. 2012 16:56.
Anotace
Cestovní ruch je často uváděn jako selektivní motor ekonomického rozvoje, zejména v regionálním měřítku. K rozvoji cestovního ruchu je nutné, aby území, ve kterém se aktivity uskutečňují, disponovalo vhodnou primární a sekundární nabídkou. Z hlediska destinací cestovního ruchu představují primární nabídku atraktivity, a to přírodní a antropogenní hmotné a nehmotné, resp. kulturně-historické a kulturně-společenské. Druhou složku představuje sekundární nabídka, do které se zahrnuje suprastruktura a infrastruktura cestovního ruchu a všeobecná infrastruktura. Geografie, historie i kulturní atraktivity na straně nabídky jsou nezbytnou složkou k uspokojování přání a potřeb účastníků cestovního ruchu, kteří vystupují na straně poptávky. Pomocí Mariotovy funkčně-chronologické metody jsou zhodnoceny tři typy předpokladů nutných k rozvoji cestovního ruchu.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 06:21