CR123 Formulation of strategies and regional plans for tourism

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2023
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Pavel Attl, Ph.D. (lecturer)
Ing. Petr Studnička, PhD. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Anna Ulrichová, PhD.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získat znalosti o metodách a nástrojích uplatňovaných v procesu tvorby strategií a regionálních plánů v cestovním ruchu při využití strategického a komunitního plánování. Znalosti: Student zná základní přístupy k tvorbě strategií a regionálních plánů v turismu.
Dovednosti: Student umí vymezit strukturu, obsah a proces vytváření strategických dokumentů regionálního rozvoje s dopadem na turismus. Student umí posoudit vztah konkrétních strategických dokumentů a plánů ve vztahu k rozvoji turismu.
Schopnosti: Student je schopen interpretovat a vysvětlit dopady koncepčních dokumentů na řízení, koordinaci, spolupráci a použití finančních nástrojů při realizaci rozvoje turismu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Turismus ve veřejné správě – vliv prostorového rozvoje na tvorbu strategických dokumentů, realizace nástroje veřejné politiky cestovního ruchu, reforma veřejné správy ve vztahu k cestovnímu ruchu.
  • 2. Turismus v organizacích veřejné správy v ČR – státní správa, samospráva (obce, kraje), zpracování strategických dokumentů dle legislativních norem, formy spolupráce.
  • 3. Přístupy k zpracování strategických dokumentů – přístup top-down, přístup bottom-up, přístup kombinovaný, přístupy k řízení turismu na regionální a lokální úrovni, strategické a komunitní plánování.
  • 4. Strategické dokumenty pro rozvoj cestovního ruchu – hlavní principy, Strategie regionálního rozvoje ČR, Strategie rozvoje cestovního ruchu ČR 2021-2030, Strategický rámec udržitelného rozvoje, Politika územního rozvoje.
  • 5. Struktura marketingové strategie ČR – vize a poslání, stanovení cílů, mapa strategie.
  • 6. Situační analýza.
  • 7. Současné trendy nabídky a poptávky.
  • 8. Klíčové a vedlejší produkty destinace cestovního ruchu.
  • 9. Hlavní cílové trhy.
  • 10. Měřitelnost a měření strategie. Hodnocení a evaluace.
Literature
    required literature
  • TITTELBACHOVÁ, Š. Turismus a veřejná správa. Praha: Grada, 2011. 200 s. ISBN 978-80-247-3842-0.
    recommended literature
  • KRBOVÁ, J. Strategické plánování ve veřejné správě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. 144 s. ISBN 978-807552-587-1
  • Zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje; Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení); Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)
Teaching methods (in Czech)
Teoretická příprava - přednášky, diskuse, domácí příprava.
Assessment methods (in Czech)
Obsah předmětu:
Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Přednášky - 26/12
Semináře - 0/0
Požadavky na zakončení - Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %)
Semestrální projekt - 20/40
Ústní zkouška - 80/60
Celkem - 100/100
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3/3/3.
The course is also listed under the following terms winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2023/CR123