UCP:CR123 Formulation of strategies and - Course Information
CR123 Formulation of strategies and regional plans for tourism
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2020
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání znalostí o metodách a nástrojích uplatňovaných v procesu tvorby strategií a regionálních plánů v cestovním ruchu při využití strategického a komunitního plánování.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student zná základní přístupy k tvorbě strategií a regionálních plánů v turismu. Dovednosti: Student umí vymezit strukturu, obsah a proces vytváření strategických dokumentů regionálního rozvoje s dopadem na turismus. Student umí posoudit vztah konkrétních strategických dokumentů a plánů ve vztahu k rozvoji turismu. Schopnosti: Student je schopen interpretovat a vysvětlit dopady koncepčních dokumentů na řízení, koordinaci, spolupráci a použití finančních nástrojů při realizaci rozvoje turismu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Turismus ve veřejné správě – vliv prostorového rozvoje na tvorbu strategických dokumentů, realizace nástroje veřejné politiky cestovního ruchu, reforma veřejné správy ve vztahu k cestovnímu ruchu. 2. Turismus v organizacích veřejné správy v ČR – státní správa, samospráva (obce, kraje), zpracování strategických dokumentů dle legislativních norem, formy spolupráce. 3. Přístupy k zpracování strategických dokumentů – přístup top-down, přístup bottom-up, přístup kombinovaný, přístupy k řízení turismu na regionální a lokální úrovni, strategické a komunitní plánování. 4. Strategické dokumenty pro rozvoj cestovního ruchu – hlavní principy, Strategie regionálního rozvoje ČR, Koncepce státní politiky cestovního ruchu ČR, Strategický rámec udržitelného rozvoje, Politika územního rozvoje. 5. Struktura marketingové strategie ČR – vize a poslání, stanovení cílů, mapa strategie 6. Situační analýza 7. Současné trendy nabídky a poptávky 8. Klíčové a vedlejší produkty destinace 9. Hlavní cílové trhy 10. Koncentrovaná marketingová strategie 11. Strategie umisťování a strategie značky 12. Měřitelnost a měření strategie - metoda "7S", BSC
- Literature
- required literature
- TITTELBACHOVÁ, Š. Turismus a veřejná správa. Praha: Grada, 2011. 200 s. ISBN 978-80-247-3842-0.
- KRBOVÁ, J. Strategické plánování ve veřejné správě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. 144 s. ISBN 978-807552-587-1
- Marketingová koncepce cestovního ruchu 2013-2020
- recommended literature
- Zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje; Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení); Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava - přednášky, diskuse, domácí příprava, skupinový projekt, který vychází ze seminární práce v předmětu ODM. Skupinový projekt má přispět k prohloubení znalostí studenta při tvorbě strategií v turismu, k jeho schopnosti formulovat odborný text a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Studenti zpracují seminární práci ve skupinách 4-5 studentů na téma: Strategie vybrané destinace. Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznaného skupinového projektu student nemůže absolvovat zkoušku.
- Assessment methods (in Czech)
- Test - 60 % správných odpovědí - maximální počet bodů je 60, min. 36 Skupinový projekt - maximální počet bodů je 40
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2020/CR123