HO177 Revenue and Yield Management in Hospitality and Gastronomy

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Martin Kocourek (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšíření teoretických znalostí problematiky řízení cen a dostupných kapacit v návaznosti na moderní informační a komunikační technologie a jejich využití nejen v hotelovém marketingu, ale v celkovém provozu jak ubytovacích, tak stravovacích zařízení.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student získá znalosti o správném stanovení prodejní ceny ubytovacích kapacit, dále pak práce s dostupnou kapacitou a celkovým řízením výnosů ubytovacího a stravovacího zařízení. Schopnosti: Student je schopen nastavit a řídit distribuční a cenovou strategii ubytovacího zařízení. Dále umí pečlivě analyzovat tržní prostředí a jeho vliv na hospodaření ubytovacího a stravovacího zařízení. Dovednosti: Student umí stanovit cenu se zohledněním tržních faktorů. Dále umí nastavit distribuční mix ubytovacího i stravovacího zařízení pro maximalizaci výnosů při zachování maximální úrovně poskytovaných služeb a prodávaných produktů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do Revenue managementu. 2. Strategický význam ceny v hotelu. 3. Hodnota produktu, vztah hodnoty, ceny a kvality produktu. 4. Diferencované oceňování. 5. Povinnosti revenue managera v hotelu, etické aspekty revenue managementu. 6. Předpověď poptávky. 7. Výpočet příkladů na předpověď poptávky, předpověď poptávky v hotelu. 8. Management nákladů a ceny v hotelu. 9. Overbooking a překnihování v hotelu. 10. Management distribučních kanálů v hotelu. 11. Vyhodnocení účinnosti revenue managementu v hotelu. 12. Revenue management v pohostinském zařízení. 13. Shrnutí učiva.
Literature
    required literature
  • HAYES, D., MILLER, A. Revenue Management for the Hospitality Industry. 1. vyd. 2010. Hoboken: Wiley. ISBN 0470393084.
Teaching methods (in Czech)
přednášky, řešení příkladů, skupinové diskuse, prezentace odborníků z praxe
Assessment methods (in Czech)
Studenti absolvují písemný test z teoretických základů revenue managementu. V rámci tohoto testu také budou řešit základní rozhodovací úlohy, a to v návaznosti na provoz ubytovacího a stravovacího zařízení.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms winter 2019, winter 2021, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/HO177