MK107 Media Management

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2011
Extent and Intensity
2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Jaroslav Holoubek (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Předmět se zabývá strukturou médií a jejich souvislostmi s oblastí marketingových komunikací. Má posluchačům rovněž ukázat, jak řídit mediální procesy v různých oblastech a z různých úhlů (mediální účinky, moc médií, mediální účinnost). Posluchači se v průběhu cyklu dovědí také o radách regulujících printové, televizní a rozhlasové vysílání (regulace médií – samoregulace a regulace externí /státní/, příp. dobrovolná regulace), o manažerských procesech spjatých s činností rad, o svobodě a nezávislosti mediálních institucí, reklamě a její regulaci, public relations, sponzorství, o plánování mediálních procesů, zpětné vazbě, personálním zabezpečení komunikačních (mediálních procesů), o budoucnosti médií a možnostech řízení médií apod. Teoretické poznání je demonstrováno na příkladech, teorie je pokud možno testována v praxi, a tím je revidována. Pro předmět se předpokládá znalost základních pojmů z oblasti médií a komunikace získaná v bakalářském studiu.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Znalosti:
Posluchač se po ukončení předmětu zná základní termíny a fakta z oblasti řízení mediálních procesů, dokáže se dobře orientovat v dané oblasti, fakta a myšlenky umí používat a aplikovat v praxi. Obecné myšlenky vysvětlí na praktických příkladech, z praktických příkladů dokáže analýzou dojít k obecnějším schématům a klasifikacím.
Kompetence:
Absolvent předmětu získává zakončením předmětu dobrý přehled v oblasti médií různého typu a zaměření, ovládá mezioborovu propojenost médií a mediálních procesů, dokáže identifikovat vazby mezi mediálními institucemi a okolím (jedinec, veřejnost, podnikatelské aktivity apod.). Dokáže formulovat otázky i možný budoucí vývoj médií a způsoby řízení médií.
Dovednosti:
Dokáže ve shodě se získanými fakty a poznatky posoudit určité médium a charakterizovat uspokojivé způsoby jeho řízení, aplikuje vědění při konstruování a návrzích řízení médií a mediálních procesů, dokáže řídit média a zorganizovat řídící proces (v praxi).
Syllabus (in Czech)
1/ Podstata medializace, formy mediálních procesů
2/ Mezioborová návaznost mediálních procesů
3/ Struktura mediální instituce. Tisk, TV, rozhlas
4/ Rady pro rozhlas a TV, rozhodovací manažerské procesy v návaznosti na Rady
5/ Problematika svobody a nezávislosti mediálních institucí
6/ Mediální procesy jako podnikatelské aktivity
7/ Reklama, PR, sponzorství
8/ Strategické finanční plánování mediálních procesů
9/ Krátkodobé plánování mediálních aktivit
10/ Medializace obsahu a formy, souzvuky a rozpory
11/ Volba kritérií hodnocení. Média jako obraz světa
12/ Zpětná vazba, multikomunikační procesy
13/ Personální zabezpečení komunikačních procesů
14/ Budoucnost médií a několik náhledů do budoucnosti řízení médií
Literature
    required literature
  • ADORNO, Theodor. W. Schéma masové kultury. Přeložili M. Hauser a M. Váňa. Praha : OIKOYMENH, 2009. ISBN 978-80-7298-406-0
  • MUSIL, Josef. Elektronická média v informační společnosti. Praha : Votobia Praha, 2003. 261 s. ISBN 80-7220-157-3.
  • SCHELLMANN, Bernhard a kolektiv. Média : Základní pojmy, návrhy, výroba. Přeložili L. Staňková, L. Jarcovjáková a P. Pop. Praha : Europa-Sobotáles, 2004. 482 s. ISBN 80-86706-06-0.
  • KOTLER, Philip–KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. Přeložili Š. Černá, V. Faktor a T. Juppa. Praha : Victoria Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
  • BURTON, Graeme–JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Brno : Barrister and Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6.
    recommended literature
  • Słownik terminologii medialnej. Redakcja Walery Pisarek. Kraków : Universitas, 2006. 250 s. ISBN 83-242-0517-9.
  • REIFOVÁ, Irena a kolektiv. Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004. 327 s. ISBN 80-7178-926-7.
  • AAKER, David A. Brand building : budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Přeložil V. Jungmann. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
  • CLEMENTE, Mark N. Slovník marketingu : klíčové pojmy a termíny. Přeložili V. Jungmann a L. Mohelská. Brno : Computer Press, Brno, 2004. 278 s. ISBN 80-251-0228-9.
  • HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992. 365. s. ISBN 80-85424-83-5.
  • KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Základy marketingové komunikace v cestovním ruchu. Praha : VŠH, 2003. ISBN 80-86578-19-4.
  • McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Přeložila H. Loupová. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
  • ŠINDLER, Petr. Event marketing. Praha : Grada, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
    not specified
  • VODÁČEK, Leo–VODÁČKOVÁ, Oľga. Moderní management v teorii a praxi. Praha :Management Press, 2009. 324 s. ISBN 978-80-7261-197-3.
Teaching methods (in Czech)
Předmět je zpravidla realizován formou přednášek, posluchač je veden k definování, vysvětlování, dokazování a interpretování termínů i ucelených koncepcí. Posluchač v průběhu realizace předmětu připraví samostatnou krátkou prezentaci vybraného problému z okruhu daného předmětem, např. redigování printového média, regulační orgány v oblasti Internetu, řízení mediální kampaně, mediální procesy v případu XYZ apod. V prezentaci poukáže na stav problematiky, posoudí možný kritický vývoj, zdůvodní změny v legislativě, zhodnotí etické pozadí. V citacích je nutné dodržet ISO 690.
Assessment methods (in Czech)
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 52/18
Cvičení 0/0 Samostatná příprava 104/138 Celkem 156/156 Požadavky na zakončení PS/KS (váha %) Písemný test 30/30 Ústní zkouška 70/70 Celkem 100/100 Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS. Ústní zkouška spočívá v ověření znalostí v diskuzi nad předloženou seminární prací.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, Summer 2013.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2011/MK107