MK107 Media Management

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2012
Extent and Intensity
2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Karol Orban (lecturer)
PhDr. Jaroslav Holoubek (lecturer)
prof. PhDr. Libor Pavera, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Karol Orban
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Předmět se zabývá strukturou médií a jejich souvislostmi s oblastí marketingových komunikací. Má posluchačům rovněž ukázat, jak řídit mediální procesy v různých oblastech a z různých úhlů (mediální účinky, moc médií, mediální účinnost). Posluchači se v průběhu cyklu dovědí také o radách regulujících printové, televizní a rozhlasové vysílání (regulace médií – samoregulace a regulace externí /státní/, příp. dobrovolná regulace), o manažerských procesech spjatých s činností rad, o svobodě a nezávislosti mediálních institucí, reklamě a její regulaci, public relations, sponzorství, o plánování mediálních procesů, zpětné vazbě, personálním zabezpečení komunikačních (mediálních procesů), o budoucnosti médií a možnostech řízení médií apod. Teoretické poznání je demonstrováno na příkladech, teorie je pokud možno testována v praxi, a tím je revidována. Pro předmět se předpokládá znalost základních pojmů z oblasti médií a komunikace získaná v bakalářském studiu.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Znalosti:
Posluchač se po ukončení předmětu zná základní termíny a fakta z oblasti řízení mediálních procesů, dokáže se dobře orientovat v dané oblasti, fakta a myšlenky umí používat a aplikovat v praxi. Obecné myšlenky vysvětlí na praktických příkladech, z praktických příkladů dokáže analýzou dojít k obecnějším schématům a klasifikacím.
Kompetence:
Absolvent předmětu získává zakončením předmětu dobrý přehled v oblasti médií různého typu a zaměření, ovládá mezioborovu propojenost médií a mediálních procesů, dokáže identifikovat vazby mezi mediálními institucemi a okolím (jedinec, veřejnost, podnikatelské aktivity apod.). Dokáže formulovat otázky i možný budoucí vývoj médií a způsoby řízení médií.
Dovednosti:
Dokáže ve shodě se získanými fakty a poznatky posoudit určité médium a charakterizovat uspokojivé způsoby jeho řízení, aplikuje vědění při konstruování a návrzích řízení médií a mediálních procesů, dokáže řídit média a zorganizovat řídící proces (v praxi).
Syllabus (in Czech)
1/ Podstata medializace, formy mediálních procesů
2/ Mezioborová návaznost mediálních procesů
3/ Struktura mediální instituce. Tisk, TV, rozhlas
4/ Rady pro rozhlas a TV, rozhodovací manažerské procesy v návaznosti na Rady
5/ Problematika svobody a nezávislosti mediálních institucí
6/ Mediální procesy jako podnikatelské aktivity
7/ Reklama, PR, sponzorství
8/ Strategické finanční plánování mediálních procesů
9/ Krátkodobé plánování mediálních aktivit
10/ Medializace obsahu a formy, souzvuky a rozpory
11/ Volba kritérií hodnocení. Média jako obraz světa
12/ Zpětná vazba, multikomunikační procesy
13/ Personální zabezpečení komunikačních procesů
14/ Budoucnost médií a několik náhledů do budoucnosti řízení médií
Literature
    required literature
  • ADORNO, Theodor. W. Schéma masové kultury. Přeložili M. Hauser a M. Váňa. Praha : OIKOYMENH, 2009. ISBN 978-80-7298-406-0
    recommended literature
  • MUSIL, Josef. Elektronická média v informační společnosti. Praha : Votobia Praha, 2003. 261 s. ISBN 80-7220-157-3.
  • SCHELLMANN, Bernhard a kolektiv. Média : Základní pojmy, návrhy, výroba. Přeložili L. Staňková, L. Jarcovjáková a P. Pop. Praha : Europa-Sobotáles, 2004. 482 s. ISBN 80-86706-06-0.
  • KOTLER, Philip–KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. Přeložili Š. Černá, V. Faktor a T. Juppa. Praha : Victoria Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5
  • BURTON, Graeme–JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Brno : Barrister and Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6.
  • Słownik terminologii medialnej. Redakcja Walery Pisarek. Kraków : Universitas, 2006. 250 s. ISBN 83-242-0517-9.
  • REIFOVÁ, Irena a kolektiv. Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004. 327 s. ISBN 80-7178-926-7.
  • AAKER, David A. Brand building : budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Přeložil V. Jungmann. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
  • CLEMENTE, Mark N. Slovník marketingu : klíčové pojmy a termíny. Přeložili V. Jungmann a L. Mohelská. Brno : Computer Press, Brno, 2004. 278 s. ISBN 80-251-0228-9.
  • HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992. 365. s. ISBN 80-85424-83-5.
  • KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Základy marketingové komunikace v cestovním ruchu. Praha : VŠH, 2003. ISBN 80-86578-19-4.
  • McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Přeložila H. Loupová. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
  • ŠINDLER, Petr. Event marketing. Praha : Grada, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
  • VODÁČEK, Leo–VODÁČKOVÁ, Oľga. Moderní management v teorii a praxi. Praha :Management Press, 2009. 324 s. ISBN 978-80-7261-197-3.
Teaching methods (in Czech)
Předmět je zpravidla realizován formou přednášek, posluchač je veden k definování, vysvětlování, dokazování a interpretování termínů i ucelených koncepcí. Posluchač v průběhu realizace předmětu připraví samostatnou krátkou prezentaci vybraného problému z okruhu daného předmětem, např. redigování printového média, regulační orgány v oblasti Internetu, řízení mediální kampaně, mediální procesy v případu XYZ apod. V prezentaci poukáže na stav problematiky, posoudí možný kritický vývoj, zdůvodní změny v legislativě, zhodnotí etické pozadí. V citacích je nutné dodržet ISO 690.
Assessment methods (in Czech)
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 52/18
Cvičení 0/0 Samostatná příprava 104/138 Celkem 156/156 Požadavky na zakončení PS/KS (váha %) Písemný test 30/30 Ústní zkouška 70/70 Celkem 100/100 Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS. Ústní zkouška spočívá v ověření znalostí v diskuzi nad předloženou seminární prací.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4|4|4, celkem 12.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, Summer 2013.
  • Enrolment Statistics (winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2012/MK107