UCP:MA106 Marketing Strategies - Course Information
MA106 Marketing Strategies
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Summer 2012
- Extent and Intensity
- 2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Eva Klánová (lecturer)
PhDr. Jan Kranát, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Marketingové strategie navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal na bakalářském stupni studia, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, psychologie, práva a jiných vědních disciplín a oborů, a tyto znalosti významně rozšiřuje. Objasňuje význam strategického řízení, úlohu vizí, misí, strategických cílů, cílů jednotlivých funkčních oblastí a soustřeďuje se na objasnění procesu tvorby marketingových cílů a vypracování marketingových strategií vedoucích k naplnění marketingových cílů. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět procesu strategického řízení včetně řízení marketingového, vysvětlit proces tvorby a hodnocení strategií, jakož i navrhnout strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do studia předmětu. Strategický marketing - součást strategického managementu.
2. Proces strategického řízení firem - vize a mise, strategické cíle, strategie a strategické procesy.
3. Marketingové plánování - marketingová situační analýza, výchozí krok marketingového plánování a předpoklad tvorby marketingových strategií.
4. Marketingová situační analýza – specifické metody situační analýzy.
5. Marketingové cíle a marketingové strategie; Ansoffova matice.
6. Strategie výběru cílového trhu, vliv pozice na trhu na výběr strategie, analýza konkurence a volba konkurenční strategie.
7. Produktové strategie – strategie v oblasti jednotlivých komponentů komplexního produktu.
8. Cenové strategie – strategie v souvislosti s životním cyklem produktu; metody tvorby cen. 9. Distribuční strategie – distribuční systémy (horizontální, vertikální), franchising aj. Nové trendy v oblasti distribuce.
10. Komunikační strategie. Reklama, podpora prodeje, PR, přímý marketing, osobní prodej; nové trendy v oblasti komunikace. Integrace komunikace.
11. Strategie v dalších oblastech rozšířeného marketingového mixu.
12. Úloha firemní kultury v procesu tvorby strategií. Předvídání změn ve firmě, změna a rozhodování ve firmě. Proces plánování změn, model řízené změny. Úloha konzultantů v procesu změny. Diagnostický proces, intervenční strategie a její realizace.
13. Podíl zaměstnanců na realizaci změny, tvorba týmů pro realizaci změn. Změna firemní kultury, konflikt ve firmě, překonávání odporu ke změnám. Řízení strategické změny ve firmě. - Literature
- required literature
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada Publ. 2008
- recommended literature
- ZAMAZALOVÁ, M. Marketing. 2. Rozšířené vydání. Praha: C.H. Beck 2010
- SOUČEK, Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha: Professional Publishing 2003.
- DRDLA, M., RAIS, K. Řízení změn ve firmě. Brno: Computer Press 2001.
- DOHNAL,. Řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada 2002.
- LYKOVÁ, J. Marketingový audit a kontrola. Praha: Grada 2000
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky s praktickými aplikacemi (prezenční, komb.); prezentace práce studentů (prezenční.); samostatná práce studentů; samostudium literatury; cvičení; řešení případových studií (prezenční., komb.).
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti prezenční formy studia:
2 písemné testy na cvičení, semestrální práce a její obhajoba; případně řešení případové studie - dle zadání cvičícího.
Zkouška: písemná po splnění podmínek stanovených cvičícím.
Studenti kombinované formy studia: vypracování a odevzdání semestrální práce v rozsahu 8-10 stran
Zkouška: písemná (nutno odeslat 14 dní před předpokládaným termínem zkoušky semestrální práci) - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2012/MA106